HJÄLP.1.2.

Sett första alternativet nu. Hos världens sötaste gamla vithåriga gubbe å lilla tant med välmålat rött läppstift. Gubben hade varit i Sverige 1957, (då han var 15 år och fascinerades över att alla svenskar hade telefon hemma- inte bara handlar’n och polisen)  och sa ”välkommen” när jag kom, och ”adjö, på återseende” när jag gick. ”svenska flicka” fick han visst med också. Alltså lägenheten är liten. Avlång, allt ligger liksom på rad. Finns vad man behöver, men inte mer. Coolt läge ändå på nåt vis; brandtrappa utanför fönstret (kan man kalla det balkong, haha?) min chef sa att där kunde ju min kille klättra upp om kvällen. Utsikt mot gammalt rustikt tegelhus & liten innergård till förfogande, med en slags undergroundkänsla. Trappen upp till lägenheten var vit, gammaldags och lite snirklig, mosaik-golv. Det ligger alldeles intill en blomsteraffär, en kiosk, mataffär, apotek, solarium, bank, ja- vad man kan tänkas behöva.

i övrigt; jag ska inte betala själv.  bara ”skatten på lyan”? Vad det nu kan tänkas innebära. Så; ska man lägga ribban högre än man är van vid då? (jag pustar ju ut bara jag slipper kackerlackor- där ligger ribban just nu ;)

TACK för ert engagemang, sis, erk & maji! Det är så skönt bara att höra någon annans point of view- jag tar det till mig!  tar gärna emot fler ! - SE FÖRRA INLÄGGET HÄR-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0