HJÄLP

jag ska hitta en lägenhet. en där det inte finns krav på att stanna minst ett antal månader- därför är det svårt. ska hålla mig under 400 € i månaden också. så, här har jag fått 3 förslag. jag kan inte välja! kan ni hjälpa mig?
det är inga penthouses direkt- jag ska ju bara stanna ett tag. har aldrig haft krav på att det ska va stort, jag skulle kunna bo som harry potter under en trappa om det var så :)
dock föredrar jag; högre våning/fönster+ljust/förvaring.
alla 3 förslagen ligger "nära" till jobb & centrum- så man kan inte riktigt gå efter bara läget heller.
so; vad skulle ni ta? (KLICK-BARA BILDER)

1. 20m², 360€, högt i tak, lägenhet in mot gården, 3dje våningen.



2. 25m², 310€, studenthus, ground floor



3. 31m², 390€, tvättmaskin i källare, balkong, 1 våning upp


  • vid första anblick så ser alt. 3 bäst ut. men- balkong behövs inte på vintern- den är dyrast- tvätta kan jag göra på tvätt-o-mat (jag gillar INTE källare). +HEMSK inredning. fast- det fanns inte så mycket bilder, så aknkse är det svårt att bedöma.

  • nästa grej är att alt. 2 ser väldigt prisvärt ut. större än nr 1, men billigare. ingen hall tyvärr. stora fönster, dock groundfloor. (vet inte varför jag inte vill- men jag tänker att folk kan go å glo in, tror jag)

  • alt nr 1, som inte såg mkt ut för världen vid första judgement, däremot; är ljust- har "separat" hall, ligger högt, & är inte så personligt möblerat. man vill ju gärna sätta sin egen prägel. Fint hus, dock är den allra allra minst..

HJÄLP!

Kommentarer
Postat av: maji

ettan kändes spontant trevligas och bäst feng shui. men 20 kvadrat är lite alltså. alternativ verkade bra ur den synpunkten. skönt med balkong, även om man inte använder. möjlighet att använda!

nr 2 verkar minst trevlig tycker jag...

efter första anblicken!

2011-12-15 @ 11:51:49
Postat av: Lovis

Alltså, Jag tycker 2an va mysig och prisvärd! Groundfloor what evs' Du får ju ha gardinerna för som dem har på bilden.. Eller det kanske iofs är något av en mänsklig rättighet att kunna se solen..?

3an verkar OK men hur äckligt är inte det badrummet om det inte ens har med på bild liksom..



Numero uno tror jag kanske att du kommer känna dig lite kvävd, inträngd och det blir lite instution-känsla över de där 20 små kvadratisarna.

My vote is on the 2nd.

2011-12-15 @ 12:54:21
URL: http://lovisa.tk/
Postat av: Lovis

Studenthus = unga, toleranta, sköna, softa, tysk-grannar. (med erfarenhet av grannfejder, just sayin)

2011-12-15 @ 12:55:50
URL: http://lovisa.tk/
Postat av: Erika

Jag känner mest för 1 eller 3.



ALT 2: Jag skulle INTE STÅ UT med att bo längst ned med all insyn vad det innebär. Jag vet hur det var på järnvägsgatan och jag tyckte det var obehagligt att de i bussen kunde se in.



ALT 1: verkar lite liten, men du kanskse slipper känna att det är tomt och ensamt då? ;) Ljust!



ALT 3: Skulle jag nog ta, tycker balkongen är värd trots vinter, möjligt att bjuda hem vänner från jobbet? Dock är ju jag lite nyfiken på det dära med toaletten som Lovisa sa.. vad är felet då den inte är med på bild?



Kan du få gå på visning innan?

Sist men inte minst: Äre du som ska betala hyra?



<3



2011-12-15 @ 14:28:55
Postat av: maji2

alltså sry lolz men jag tror inte du har erfarenheter av studenthus? det låter liksom mysigt men är sällan nice. har aldrig varit med om att dt e nice!

2011-12-16 @ 11:58:15
Postat av: mati svarar

tack för alla synpukter!

Maji, tror din kommentar kan ha framstått lite dryg, vill inte skapa osämja! Vad lovis menade med att studenter kunde va softa som grannar- är att jämfört med hennes helvetiska övre medelålders-haggor till grannar, som inte tål en ton efter kl 22 men själva har ungar som skriker och hoppar så huset skakar från 05. på morgonen- det kan man kanske man slippa hos studenter. vi har alla olika erfarenheter, jag tackar ödmjukast för att ni delar med er :)

2011-12-16 @ 15:39:52
URL: http://matildagoes.blogg.se/
Postat av: mackis

hmm svårt val.. tycker att man ska gå på den som ha bra förvaring, högt i tak gärna stora fönster. Och ur säkerhets synpunkt så tycker jag att brandtrappa är mycket bra alternativ!



//Mackis

2011-12-16 @ 17:04:00
URL: http://mau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0