to

igår hade vi introduktion, såg universitetsområdet, åt lunch tillsammans och blev sedan visade lite i nere byn, fast..- mest nere i källaren på en pub där de visst bryggde sitt eget öl. vår lärare är himla förtjust i öl, förstår ni.
efter ölen gick vi runt lite på egen hand i århus, jag och två tjejer jag hamnat hop med. vi tog en kaffe+kage på ett hak längs ån. Det var svårt att hitta ett fik, då café nämligen tycks betyda pub/bar på danska?! så typiskt.
har även hyrt cykel, 300spänn för 3 veckor!
 
idag hade vi första riktiga skoldagen, eller vad man ska kalla den. vi cyklade till skolan, skönt! vi körde inte hela dagen lång, utan slutade 13 ist för 16, way to go! huvet var redan ganska fullt - man får ju lov att koncentrera sig rätt ordentligt när det serveras litteraturhistoria på danska!

sedan åt vi falafel på en gräsmatta innan det började regna, och cyklade sedan hem för att läsa inför imorn. Nu har jag läst klart och sitter på mitt rum å lyssnar på musik, funderar.

Nu åskar det, så jag ska stänga av och se om nån vill äta middag!
 
uppmärksamma softa skyltar utanför denna restaurang som ju lär besökas.
det kallar jag min smak! 
 
puss,hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0