think://pos.i.tiv.e

Igår var ju en riktig skitdag. Och jag har ju, med den bittra personligheten jag har, lust att fortsätta gnälla vidare om att jag inte har några pengar & ingen mobil- och inte kommer ha råd med mina räkningar denna månad.
Men ja, när man jämför lite, och om jag ska fokusera på det som är positivt, så har jag faktiskt världens underbaraste vänner hemma, finaste kille, snällaste familj å tysklands bästa vänner här.

Har även haft historiens bästa helg, då alla dessa människor kunde samlas, och ingen var lyckligare än jag.
Så ja, note to self: håll käften mati & tänk på det som är bra.
till råga på detta så kommer mamma å pappa om 3 dagar, å lui om 18, wiho!

Idag ska jag ta mig till vodafone och försöka fixa en PUK-kod. Dock, i och med att det är Tyskland,  kan jag tänka mig att det kan krävas några brev, några besök, ett antal timmar väntetider och några avgifter på det……… just det, INTE BITTER!

bild snodd av linn- just det, för att min kamera inte funkar, ja!!!!!
detta är inte lätt alltså. men fiina ♥ ↓


pic is from a barbeque with my best friends this weekend i sweden.
I should focus on whats positive instead of whining about everything else. So, I had a shitty day yesterday, I have no phone and I wont be able to pay my bills… but I also had the best weekend in a long time and spent it with those I love the most in the whole wide world, my friends, love and family. I am blessed with these people and also with the best friends ever in germany. I should be happy. Also, my parents come in 3 days, and my bf in 18!

Today I have to go to vodafone to get my pin/puk-code. But since it’s germany, I guess I can expect having to send some letters, go there a couple of times, wait a few hours, and pay some money for it…… -right- think positive, think positive.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0