En väldigt händelserik helg

Fredagen bestod av chokladbollsbak, balkonghäng, vin, skitsnack, film (iaf början på filmen hihi)

Lördagen inleddes med en white coffee mocca på Starre B, (hallå, mina smaklökar bara smälter & svimmar)
samt genomgång och planering av dagen.


Sedan spenderade vi 2 timmar på världens coolaste vintage-butik, där det fanns allt från balklänningar till riddarrustningar, men vi köpte ingetdera. Fynade däremot en top, en skjort/-jacka & ett par shorts! Blev även kär i en väska, men vår historia får ödet utvisa. Vi lekte med kameran och hade jättekul.

Efter en 25-cents energidryck från Lidl- (Lidl är coolt i tyskland, vet ni att det ägs av typ väärldens rikaste man? Haha.- mja, fakta HELT utan källhänvisning då.)


-tog vi oss vidare till ett stort köpcenter där vi vid första ögonkastet blev kära i varsitt par skor. (världens snyggaste i mockaliknande material, beige & vinröd) När vi stod där och beundrade våra nyfunna ögonstenar kom en tjej å ba: ”hej tjejer, grymma skor- i know. Men ni ska veta att de finns att fynda hundra spänn billigare i en butik här borta!” Hah! Det kallar jag medmänsklighet 2punktnoll! Svin-nöjda med vår erövring bestämde vi oss för att vi var färdiga med presenter till oss själva.

Vi styrde vår kos mot Ikea. Sverigekärlek. Började med en bamselunch-/middag beståendes av potatismås, 15köttbullar & gräddsås. Mums!

Måste bara citera lena’s oerhörda vishet under denna lunch:

 

Jag: fan, jag äter ALLTID för mycket..

Lena: jag med, men jag har ju faktiskt BETALAt för maten!

Jag: Sant, men varför äter jag då alltid för mycket på jobbet, när jag INTE betalat?

Lena: för att det är GRATIS såklart!

 

Haha. Det är då inte enkelt att hålla sig till lagom alltid.

 

Sedan spenderade vi ca 4 timmar på ikea. Jag köpte några små nödvändigheter bara, skärbräda, bricka & diskställ. Desto roligare var det att leka runt i miljöerna- vi firade låtsasnyår, skålade i låtsaschampagne, godnattade våra 6 låtsasbarn, lagade låtsasmat, drack låtsasthé, ja ni fattar. Jättekul.foh realz.



hittade smör som jag snott i restaurangen för att bre pâ en macka, men sedan glömt bort. det var gosigt och kladdigt i fickan vill jag lova!

Ganska slitna åkte vi hemåt. Byggde ikeamöbler och drack vin.

Men dagen tar inte slut där!

Självklart var vi även tvungna att fira St. Patricksday, med den förkärleken till irland man har.

Ut för en guinness på en ”irländsk” pub, sen äntligen hem och i säng.

På söndagen var jag gaaaanska så sliten, men fick trots detta en tvätt tvättad.

 

Snabb, innehållsrik helg! Hoppas det fortsätter i samma takt- kommer hem om 16 dagar!

 

Nu framför mig: Nyttig vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0