tråkdomständer

ja, jag har tandvärk. det är visdomstanden som spökar igen. och ja, jag har tråkigt. då går det såhär: (om man heter matilda carlberg och är ensam i tyskland, samt något arg och rädd för att behöva gå vidare i problemet: visdomständer. vi vet ju alla hur det kan sluta. att man måste operera bort dem hos tandläkaren och man dör påkuppen. antagligen av hjärtattack redan innan, för att det är så himla läskigt)

först köpte jag denhär. spenderade ett antal minuter läsandes bland hyllorna med munhygien på tyska. denna är ett koncentrat, antibakteriell, som smakar råttgift och innehåller en hel radda kemikalier som ju måste döda alla karies och baktusar som vill sätta sig i min visdomstand!
Sen fortsatte jag med dessa. det är några piprens-liknande små pinnar, gjorda för att borsta mellan tänderna.men mellan tänderna har jag inga mellanrum, så denna körde jag upp lite här och var där jag hittade plats runt min uppkommande visdomstand. det gjorde ont, men förhoppningsvis dödade jag resterande tand-monster, om de nu gömt sig där inne.
nej ni, det tar inte slut där! efter denna rensning var det dags för frätande medel! inte ett spår vill jag ha kvar av några äckliga emalj-terrorister! därför köpte jag denhär, en antibakteriell, även den, koncentrerad vätska i glasflaska, där man enligt intruktionen bara behöver 4 droppar i ett halvfullt glas vatten. HA! Jag stänkte väl på utta bara fan, jag. ni som känner mig vet att jag inte tål varken tandkräm, tuggummin eller knappt ens polkagrisar för att jag tycker det är för starkt. GISSA. om detta var? Jovars. men, nu sitter jag här med avdomnad käft, och LER, för intefan ska mina visdomständer behöva dras ut till slut, då ska de få med mig attgöra!

i'm bored and my tooth hurts. so i got all of these things, trying to kill the monster-bacterias in my mouth. 
also, i was a little bored, yes.


Kommentarer
Postat av: Manuela

Stackars dig Matilda, som har tandvärk. Tycker synd om dig, men jag tycker du skriver så himla roligt!

Du borde satsa på författarbanan! Verkligen. :)

Kram

2012-06-21 @ 10:14:19
Postat av: Anna

Jag håller med morsan ;)



Men alltså, visdomständer drar man väl oftast ut för de växer fel? Så om det gör jätteont ska du kanske kolla med tandläkarn iallafall? För då hjälper ju inte karies killers :p

kissss

2012-06-23 @ 23:25:09
URL: http://abananna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0