SLÄPP AV MIG!

Jahopp. Så börjar vi denna jobbvecka med en tisdag!
Anledningen till detta är att jag inte lyckades komma hem i söndags, som jag skulle. Mitt plan skulle gå vid 21 och ta 2 timmar. strax efter detta skulle en buss + ett tåg på ytterligare 3 timmar ta mig till mitt hem här i köln. det var sista och enda avgången och jag hade cirka 45 minuter på mig att ta bussen, efter det att planet skulle ha landat.

Väl på planet, efter lång väntan som vanligt på flygplats (kö till säkerhet, väntan vid gate, kö till boarding, väntan innan take off...).. så klämmer kaptenen ur sig att vi kommer bli en timma sena ungefär. tack.

Ångest innan jag bestämde mig, men i och med detta var jag alltså tvungen att ta mitt pick och pack och kliva av planet igen, eftersom jag skulle ha missat bussen och blivit strandsatt in the middle of nowhere, 3 timmar hemifrån i tyskland.

detta medförde att jag istället för min 116-kronors biljett fick slå till på en 2000-spänn's, men jag fick hjälp av fina mamma, och fick sedan spendera en natt till med mys. så. värt.

Flög istället måndag direkt till köln från arlanda, och vips var man hemma, (den flygplatsen ligger bara 15 minuter från där jag bor). eller hemma? jag vet inte, men tillbaka här i tyskland iallafall.

Som vanligt sjukt tomt såhär efteråt, så det värker i hjärtat. men nu börjar jag se ljuset.... ;)
starting this week on a tuesday! why? i didnt get here with the flight i was supposed to take on sunday evenening. due to an hour delay, i had to step of the plane in the last minute. i couldn't stay, since if i would have, i'd been stranded in the middle of nowhere, weeze, in the middle of the night,  3 hours from home, without any buses or trains... no. so my 16 euro ticket became a 200 euro ticket, with a little help from my beloved mum, and i got an extra night of cuddling. so worth it!
came back yesterday instead, and now it's empty as usual :( but, i am beginning to see it through... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0