ingen tid över

Blir inte mycket tid till bloggande nu sista veckan!
I helgen drack vi vin en kväll, och hade filmkväll andra. mysigt.

Har gjort en lång checklista på saker som skall fixas innan flytten, så jag har något för mig varje dag. Idag har de visning på min lägenhet, så igår städade vi ordentligt. avslutade med drinkar och sushi för att vi var så duktiga.
  • flyttstäd, säga upp bankkonto, ta hand om 2 jobberbjudanden √ Check!
  • Ikväll stundar; hämta en tröja jag beställt, inhandla några detaljer till min utstyrsel på fredag, och sedan BBQ i en park. fast jag ska nog inte grilla, bara lapa sol.
  • Imorgon ska jag packa för att på torsdag morgon släpa med mig mitt liv i en resväska till jobbet, och efter arbetsdagens slut flytta in hos helena. Sover sedan mina sista 3 nätter hos henne.
  • Torsdag ska vi baka inför min avslutning på jobbet, det blir chokladbollar såklart, svensk specialité. ska även tvätta det sista från min lägenhet. sängkläder och sådant.
  • Fredag morgon ska jag ta mig till denna eviga myndighet för att säga upp mitt tyska medborgarskap, det blir väl en del köande men skönt när det är klart. efter jobbet måste jag fixa utstyrseln om jag inte hittar det sista idag, och sedan är det masquerade!
  • Lördag ska jag ta med mig allt nytvättat och möta min hyresvärd vid 12.30 för att lämna över nyckeln. hoppas jag inte är alltför bakfull då. hehe.
  • Söndag. Jag flyger vid lunch, wiiiiiiiiiiiiiiii

Don't really have time for blogging this last week. Weekend was nice with wine and movies.
Now I have made a check list so i've got something to do everyday!
Today they're showing my apartment to someone else, so yesterday we cleaned. finished off with drinks and sushi, cause we did such a good job.
  • clean, close my bank account, take care of 2 job offers- √ check.
  • Tonight i am going to get a sweater i have ordered, and maybe also some things for the party on friday. then later; BBQ in a park.
  • Tomorrow i will pack my life into my bag to bring it to work with me on thursday.
  • Thursday i move to helena, and we will also bake for my good-bye-thing at work. swedish speciality chocolate balls.
  • Friday morning i have to go to this stupid resident office to terminate my german citizenship, and in the evening; masqueraade!
  • Saturday i have a meeting with my land lord at 12.30, hopefully not too hung over.. hehe.
  • Sunday, i fly at noon. woopdiwoop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0