FREDAG.13

Brukar inte vara en så bra kombo det här, fredag + den 13:de dagen i månaden, vanligtvis.
Mmm, jag har ännu inte bestämt mig om detta är en tur-eller otursdag för min del.

På tursidan känner jag mig lyckligt lottad, som har vad jag har, gjort vad jag gjort, kan & får göra det jag gör & ska göra. (något krånglig och lång mening där kanske) & jag menar, förutom allt det- är det även fredag, igår kom man in på universitetet, helgen stundar med vinmys & shoppingrunda- vad mer ska man önska sig liksom?

Ur en mer småsint synvinkel har jag haft läskiga, arga, freaks på telefonen idag, jag darrade en timma efteråt (det handlar väl om hur mottaglig man är också). Vissa människor kan detdär med att totalt suga ur en allt, precis som en såndär dödsdemon (googled it; dementor) i en harry potter-film, alltså. Sen är det dåligt väder, jag är lite trött, har ont i ryggen, och där har vi ju receptet på disaster rakt av.

Nu ser jag fram emot en promenad hemåt i regnet, en långdusch, några avsnitt av en uppmuntrande serie & sedan hoppas jag vara på gång igen. Jag ringde ♥ & vi pratade om annat en liten stund, och det känns redan lite bättre. kankse har det att göra med att klockan närmar sig 17.00 också. ;) aja, trevlig helg!



VS

normally no good combo, friday and the 13th, but i haven't decided yet if this is a lucky day or a day of bad luck. i feel lucky having what i have and doing what i do, and on top of that- it's friday and i got into the university i wanted yesterday. weekend plans are wine with friends and go shopping- what more could i ask for?
on the other hand, i've had angry scary customers on the phone today, was shaking when we hung up. some people really know how to suck all energy out of you, like those soul-eating monsters in Harry Potter movies, the Dementors. Hm.. also bad weather, i'm tired and my back hurts. Not a good recipe for hapiness, isit.
Now i long top walk home, have a long shower, watch some funny series and then i hope to feel good again. I called my♥ and we talked about nothing and other things for a minute, and i already feel better. might have to do with the time being closer to 17.00 also ;) well, have a nice weekend!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0