Already friday!

denna vecka gick SÅ fort.? igår transporterade jag och lena min soffa på tunnelbanan. det är en bäddsoffa, alltså inte det simplaste. folk stirrade, skrattade, grymtade & slängde kommentarer. Vi skämdes, men hade ändå rätt kul.
Det var alltså andra steget i min flytt. (första var när jag släpade med mig 20 kilo+ packning på tåget till danmark & vidare hem) Så nu är jag verkligen igång! I helgen hoppas jag finna energi till att städa i lägenheten, börja packa lite smått, m.m. På torsdag går flytten till helenas lägenhet där jag ska sova de 3 sista nätterna i tyskland.

Nästa fredag har vi även en maskerad på schemat- Vår vän hanna och hennes 2 room mate dudes ska ha fest i sin lya, och det finns 3 teman: Cirkus, Reperbahn (Hamburgs kända red light district), eller Schnösel (vilket jag har förstått är typ stekare/tennis-spelande, chinos+rosa-piké-bärande rikemansbarn!) Jag har till slut gjort mitt val och antar att jag hamnar mittemellan nummer 1 & 2 med min utstyrsel, men mer om det nästa vecka ;)

Veckans success & fail, i samma story:
Helena fick ledigt en vecka i augusti och kommer och hälsar på i sverige! YAY.  Vi bokar via ryanair. Biljetten kostar bara 200 spänn. YAY! Vi bokar fel dag, lördag - en dag för tidigt, FAIL 1. jag inser att det trots allt går att boka om. YAY. jag inser att den administrativa kostnaden för själva ombokningen, är dyrare än biljetten itself. Kommer ihåg att jag tänker; vafan, biljetten kostar ju bara 200 spänn även söndagen. typiskt ryan. bokar om, summan slutar på 400 spänn drygt. betalar. Inser: JA MEN VARFÖR GJORDE JAG EN DYR OMBOKNING FÖR, NÄR JAG BARA HADE KUNNAT KÖPA EN NY BILJETTJÄVEL FÖR HALVA PRISET? då hade hon dessutom haft 2 biljetter,  två alternativ på vilken dag hon ska komma- vad som helst kan ju hända fram till dess. FA-IL. aja. hon kommer ju iaf & hälsar på. yay.

Lite bilder kankse kommer upp ikväll- från gårdagens soff-äventyr m.m (så synd att jag inte kan ladda upp några bilder på jobbet- när jag för en gångs skull har tid att blogga)

Jag har namnsdag idag också.

Trevlig helg!

Yesterday me and lena transported my sofa on the subway. it was not easy. people stared, laughed and made comments. We we're ashamed but had fun. (maybe i'll put some pictures up here tonight). So now i've really started to move out. this weekend i hope i will find some energy to start cleaning the apartment. On thursday i move to helenas to spend my last 3 nights in germany at her place.

Finally decided on an outfit for next weeks masquerade, and i guess it's a combo of circus & reperbahn, but more about that next week.

this weeks fail & success, altogether in one story: helena got a week off work in august to come visit me- YAY. flight tickets are just 20 EUR, YAY. we book the wrong day, saturday-one day early, FAIL 1. i realize that to change the booking, u have to pay double the ammount of the ticket, in administration fee's. FAIL. I remember thinking, this is so stupid- the ticket on the sunday is also just 20 EUR, how can it cost the double just to change it? i pay. then i realize; WHY DIDN'T I JUST BUY A NEW TICKET AT HALF PRICE, IN STEAD OF PAYING DOUBLE TO CHANGE THE OLD ONE? then she would also have 2 tickets, two alternatives on wich day to come- who knows what can happen til then? FA-IL. but, at least she's coming. yay.

Today is also my name''s day (very swedish thing), so even though i don't understand why you would congratulate me for my name being MARGARETA, haha- congratulations me :)

Have a nice weekend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0