hem bort hem bort hem bort

nu vill jag hem. hem och ta helg. tiden sniglar sig fram.
jag letar resor. måste utomlands. ja, mer utomlands än vanligt alltså. tillbaka till tyskland på tisdag, men fram i april måste jag få träffa solen och värmen igen, det går inte annars, jag överlever inte. jag har väl blivit svag av tiden jag bott i solen kanske. - jag. hatar. kyla. vantrivs, blir sur, ful och tråkig.

men nu har jag problem. kan inte bestämma vart man ska åka. Fue känns hemmakärt och jag vet att där skulle man inte behöva spendera så mycket pengar heller, då man vet bra alternativa restauranger och butiker. men hallå- hur kul ärerå? att åka till samma ställe hela tiden? jo- för jag älskar den ön. den har så mycket mer än va någon som bara åker dit på en veckas semester hinner se. jag saknar det. som fan.

men samtidigt- man kankse vill se något nytt. men med något nytt kommer också pressen.; att man just vill se sig omkring, uppleva nytt. vad jag behöver är bara att ligga still i solen. punkt. möjligtvis någon paus för dopp i havet, men annars, fullständig jävla ro. och det får man kankse inte på ett nytt ställe- där man inte hittar, vet vart man ska gå å bada m.m.. men får man det på fue då? då kankse man vill åka runt till ställen man vet att man saknat, träffa folk på olika håll och kanter- ja ni fattar.

så- ska man istället ta en resa till nåt hemskt område uppbyggt endast för turister, lägga sig vid poolen och inte lämna hotellområdet? ingen kultur whatsoever. bara lugn. "jag gillar inte spanien, föredrar grekland, det är finare och har bättre mat" är ett citat från en tjej som då bara varit på ett all-inclusive hotell i spanien och inte lämnat området på en vecka, ätit hotellets mat m. hamburgare och pommes som specialitet. sånt gör mig otroligt irriterad. som om ett land skulle ha bättre mat än ett annat. eller bättre väder. det beror väl tamejfan på vilken restaurang du går till eller om du prickar in rätt vecka.

som sagt. klu-ven.

förlåt, nu kommer en fue-spya;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0