Vilken fruk-tan-svärd jubelidiot.

Här har ni praktexemplaret av en rädd, liten människa som bara försöker få bekräftelse från helt fel håll. Hon har antagligen aldrig varit med om att ha blivit bedragen av personen hon älskar. Det är det värsta sveket jag kan tänka mig. Jag hoppas i alla fall av hela mitt livrädda hjärta att jag slipper vara med om ett värre i mitt liv. Hon vet inte vad kärlek är.

Jag är varken religiös eller pushar för att monogami skulle vara den enda rätta vägen- man får vara med vem/vilka man vill, men har man tillsammans lovat varandra att vara ihop, då går man bara inte bakom ryggen på den personen.

Att hon själv söker spänning i att vara otrogen, (om hon mot förmodan skulle hitta någon som skulle vilja vara tillsammans med henne) – är antagligen för att hon är så rädd att han ska lämna eller bedraga henne, att det är bättre för henne själv att förekomma, för att slippa vara den som blir ensam kvar.

Sviken av den människa som ska vara ens största trygghet, som man handlöst hängett sig åt- det är en känsla jag knappt önskar min värsta fiende. Eller, okej- det skulle vara just henne då, hon ber om det. Hon kan fanimej behöva en släng av gränslös sorg, en ganska stor dos om jag får bestämma. Lämnad i chock och total, jävla, sinnesförvirring- för man kan(inte jag iallafall) inte hata den personen man älskar. Handfallen, apatisk och SJUK är vad man blir. Varsegod.

Tänk, vad enkelt om hon bara kunde skriva en bok om hur man kan ha en schysst öppen relation med sin/a partner/s?! Om det nu är ligga runt man vill, eller söker lite ombyte, så finns det säkert flera som skulle vara med på det- men LJUGA? JAG. HATAR. LÖGNER. Lögner höll på att förstöra både mitt och andras liv.

GAH, jag blir. så. arg. Så arg att jag kokar. Arg och riktigt ledsen, ledsen, så på riktigt att jag snart måste sluta skriva, för jag sitter på jobbet och tårarna börjar bränna. Och helvetesjävlaskit, TACK för den känslan såhär på morgonkvisten, när man lyckligt ovetande spatserade till jobbet utan att veta vad man hade att vänta i Nyhetssverige. Stackars Tiden, som med alla möjliga medel och redskap försöker läka sår här, å nu kommer du och skakar hans händer.

Jag vill härmed förbanna alla som köper den här boken. Otrohet kan hända, det kan vara en människas STÖRSTA misstag och nästan lika förödande som för personen som blir sviken. Men! det ska inte planeras och köpas böcker- då är man psy-ko-pat.

Och- om jag nu gör mig själv till åtlöje för att det visar sig att boken är ett skämt, stor eloge till henne, kul tjejen, vilken succé. Här är min reaktion (och jag tror inte att jag är ensam), och min del av marknadsföringen.


Kommentarer
Postat av: Sariz

Jag säger bara: STACKARS lilla flicka. 20 bast, va visste man om livet då? (för man vet ju så jävla mycket mer när man är 24 :P) Herregud säger jag bara. Hoppas ingen köper den jävla boken och att hon föblir dumpad och olycklig resten av sitt liv. Tack för mig!(Miss you på Skype, och IRL)

2012-02-19 @ 15:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0