att bli dumihuvet av TV

Jag ska skriva om en sak som gör mig irriterad. (igen). eller förresten, 2 saker.
Det har med tv att göra. Jag kollar aldrig på TV i Tyskland. Jag hatar dubbade filmer och tycker de har heldumma andra program också. Förlåt, men jag är dömande. Min egen TV i min nuvarande lägenhet, har aldrig varit påslagen i min närhet. Men igår var jag då som sagt hos Lena och tvättade.

Tjejerna ville kolla på nån såpa som ska verka som om det är en reality-såpa, men den är helt iscensatt. Öh? Det betyder alltså- att de gör knäppa, pinsamma grejer- men aldrig behöver skämmas. Jaha? Jag som trodde det var själva grejen med reality-såpor, men okej. Grattis, de kunde väl ta in extra billig arbetskraft i form av kändiskåta fjortisar och amatörmässiga kameramän.  Och att folk liksom VET OM att det är på låtsas, och ändå följer dessa påhittade karaktärer på facebook & twitter & vemvetallt. I don't get it? Jaja, Bigbrother är skit- men åtminstone på riktigt?!

Och nästa irri-moment. En reklam om bananer. He-rre min. Den är bara är FY-skam & upprör mig verkligen. Reklamen är från Chiquita bananer och visar hur gula och fina deras bananer är, och att de håller sig gula daaag efter daaag, efter daaag...
Läs; med hälp av kemikalier som antagligen framkallar cancer, dödar djur & förorenar hela världen!!!!!
och denhär reklamen gör alltså att folk köper Chiquita-bananer,- folk VÄLJER att lägga extra pengar på detta!? Jag fattar det verkligen inte. Jag får väl tacka dem för att de visade mig vad jag VERKLIGEN inte ska köpa. See for yourselves;



min slutsats.
denna reklam skulle alltså få dem att köpa happy meals', när de ser att de inte åldras - PÅ SEX MÅNADER?



Ja, som en mycket vis man jag känt brukade uttrycka sig; man blir ju fan mörkrädd.
(aw♥)

Men, hur mycket man än klagar på tv, så ÄR denna att ÄLSKA. Tänkte först att den skulle passa till inlägget som var så TV-relaterat, men istället blev jag mest nostalgisk och började längta efter svensk sommar, parkbänkar & ute-konserter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0