Vad är nu detta?


Jo förstår ni! det är mit nya SUPER-KAP!

Alltid när jag är ute och reser, så oroar jag mig över om min packning kommer hålla vikten. Det är bara när man åker hemirfrån (sverige) som man ju i ”lugn och ro” (är aldrig riktigt lugnt när jag packar) kan väga väskan hemma på sin badrumsvåg- öven om detta tilltrots är något krångligt faktiskt. Hur som helst- här (tyskland)  har jag ju ingen badrumsvåg, och när man ska åka till värmen nästa vecka (cypern) så vill man ju kankse shoppa där- och där har man inte heller nån badrumsvåg när man ska hem igen.


Eftersom man är i lag med alla lågprisflygbolag, är dem evigt tacksamma som gör allt mitt resande möjligt,- så vill man inte vara dendär jobbiga bruden som stoppar upp kön till väskavlämningen på grund av ETT överviktskilo som ska diskuteras och suckas över (jag menar INTE att personalen är onödigt petig –regler ÄR regler-, utan snarare på alla resenärer som tror att just DE ska bli särbehandlade och få ha med sig 10,9 kilo, istället för 10 PUNKTNOLL, som alla andra),   och bara göra folk irriterade.

Därför har jag nu köpt denna bagagevåg! Man knäpper bara fast den i väskan och lyfter, så ser man vad den väger. Så. Jävla. Smidigt. Fattar inte varför jag inte köpt en tidigare.

Och till sist, hör vilket kap jag gjorde: jag hittade 2 olika vågar som kostade 9 & 19 EUR, de var de billigaste. Funderade fram och tillbaka huruvida det vore bäst med en digital eller en mekanisk våg. När jag sedan kommer fram till kassan på detta megavaruhus, gissa vad som är typ ”dagens/veckans erbjudande”! Jo- bagage-vågar, haha! Därför gick jag därifrån med en lättare (ja, man måste ju även ha i åtange vad själva vågen faktiskt väger, när man ska ha den med sig överallt), snyggare, smidigare apparat- som HADE kostad 24 EUR, men var nedsatt till 10!

Efter en välalaladigt jobblalaig, krävalalande dag (berättar mer en annan gång- tror fortfarande att bloggen är stalkad av fel perslalalaoner ) så var detta kap en himla boost, och därför dedikrerar jag nu nästan ett helt blogginlägg till denna våg :-)



Jag kommer hem IMORGON, WAAAAAAAAAAA. Jag längtar som ett barn på julafton!

Ska träffa finaste syrran i sthlm på långfika och ketchup (nej, vi ska inte äta tomatsås, vi ska catch up…) sen blir jag hämtad av en prins, och ska sedan spendera 4 dagar med mina vänner och min familj. Det blir bland annat fikor, ölningar & påskmiddagar, YESS

sist, men inte minst- detta är trycket på min nya tish. wHAT. UP. :)





Kommentarer
Postat av: lovisa

Waddapp!! Gissa om din syster stog och drog o klämde i precis samma ärmlösa tischa i ett annat land a few days ago!? ekonominstoppademigdock...

2012-04-03 @ 11:21:14
URL: http://lovisas.tk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0