La Matilda, El Matildo?

En kul anekdot från i helgen är att jag blev misstagen för att vara dude. Jag skulle gå på toaletten, nere i källaren på ett värdshus, där jag och anna satt utanför i solen och drack iskaffe & milkshake.

När jag kommer ner i den ganska smala trappen, så delas den upp i 2 korridorer- åt vänster damer & höger herrar. På väggen sitter också 2 tydliga skyltar; Damen/Herren. I mitten sitter en dam (typ städerskan- som gärna vill ha en slant när man besökt klosetten) som nochalant slänger upp tummen åt höger- som för att visa mig vart jag skulle. Jag tar först ett steg åt höger, följer hennes anvisning.
Men sen tittar jag på damen, tittar på skyltarna, tillbaka på damen.. och så tar jag såklart istället av mot vänster- mot damernas. (passar på att snärta till med min blonda hästsvans), och då utbrister hon; Ach soo! Vilket betyder typ; Å fan.  

jag hade på mig gråa tighta jeans & vita converse. En vit top, och jeansjacka. Håret uppsatt, och flera silverringar på mina fingrar. och, jag var inte ens osminkad.

SÅ, är det att leva i Köln, som är superöppet och en metropol för Homo-bi-trans. Haha!

Andrej pejic är iaf en snubbe som lyckas jävligt bra i alla roller!

after several discussions this weekend, i've decided to make a short summary in english after each post. (at least i will try it for a while - to see if i manage) it's only fair, since now i guess my friendship percentage can't be so high in swedish friends any more, as i get to know people from all over the world continuously.

So, this post's about when i was mistaken for a boy this weekend-
Although wearing make up and tight jeans,  the toilet service lady pointed in the direction of the gentlemen's, and then went -"ACH SOO" (meaning like, Oh,yeah - right) when i instead turned for the Ladies', making a little swoosh at her with my blonde ponytail.
I guess that's what you get when living in Cologne, being so homo-bi-trans-friendly & open! ;)

Pic is model Andrej Pejic, a guy who looks great both-/all ways.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0