2

18.30
so, i'm here.
eller borde jag skriva typ, ich bin hier? ;P
ni fattar.
resan gick bra. blev hämtad på flughafen och skjutsad in till stan. denna flygplats låg myycket närmre än den vi hamnade på sist, tog väl 10 min in till centa skulle jag tro.

på vägen hann jag få 1 ond & 1 god nyhet. kanske t.o.m. 2 onda.
  • ond: jag får ingen lägenhet. Min chef va arg på sin chef, hon hade ju blivit lovad det och sedan i sin tur lovat mig. hon verkar iofs schysst. hon sa att hon va så ledsen å besviken för hon tänkte på hur det skulle kännas å va i min situation, komma ny till ett nytt land, ensam, blivit lovad ett hem- å så finns de inte :S
    men hur reagerar jag då? även fast att det känns lite sådäär inombords va... jo jag låtsas såklart som att det inte är nååågra som helst problem, haha, smilie smile, jag klarar mig! men det känns inte helt asbra, om jag ska va ärlig. Hoppas det löser sig snart. 


  • god: i och med att jag då inte har ett kök m.m, så kommer jag få hotellfrukost & middag every day +att jag får utnyttja relax/spa/pool-tjosan,ja ni fattar. gratis internet här på rummeet också, vad jag förstår- bara att be om en kod i receptionen. det är ju nice. men känns ju lite provisoriskt om man ska stanna väldigt länge,, vilket leder mig in på den tredje punkten....;


  • ond2; det verkar vara ändrade planer kring min hemresa i december. (misstänkte jag det eller??) jag kommer antagligen snarare att komma hem i slutet på december & va hemma under januari- hon pratade om ändrade planer,, men vi sa att vi skulle diskutera det hela närmare imorrn.. 
    jag är dålig på att ställa krav. vad ska jag säga?
Annars känns saker och ting helt okej. vädret är awesome, herregud jag tog vinterjackan- sen gick jag i kavaj. nästa vecka blir 20 grader? sa dom. hälsade på mina kollegor som verkar jättesnälla, och sedan tog vi en promenad runt här i närheten, så jag kunde bekanta mig lite.
tror jag ska ut på en liten sväng igen strax, köpa nånting om jag blir hungrig på kvällskvisten + fixa några saker.

planen sedan är chilla, läsa en köln-tidning som jag fick förut innehållandes event å sånt som händer runtomkring, kan ju va kul å göra nåt skoj nångång. sen ska jag läsa igenom mitt kontrakt igen så jag vet vad jag ger mig in på imorn, och sen blir det nog sova. är rätt sliten- mycket nya intryck för min stackars trögflytande hjärna.

hoppas vi hörs snart igen. tchüss from my hotel bed

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, kul att du håller oss uppdaterade! Strul redan men det fixar du utan problem. Lycka till! :) Stor Kram <3

2011-10-31 @ 21:26:36
Postat av: Sarah

Förstår hur det känns med lägenheten. Fick du fixa en själv nu med lite hjälp från dom? Ska du stå för den ska du ha påökt lön! När det gäller att vara hemma i december kan man ju trycka på det som var bestämt från början och typ lägenheten i Sverige? Att den bara är uthyrd typ en månad för att du skulle hem sen. Jag vet att det är svårt med stå på dig, man klarar mer än man tror! Du är en tuff tjej och du ska ha det du vill och känns bra! Oj, va långt det blev hihi. Go get them! Puss Dj

2011-11-01 @ 05:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0