23

nummer 23, den 22:a. just nu 22 år gammal. imorn blir jag 23 också. :)

tillbaka efter internet-svacka pga flytt i fredags & sedan upptagen m. besök till igår. har haft bästa helgen hittills, tänk vad lite sällskap kan pigga upp! desto tråkigare efteråt dock, när man fått smaka på kakan, men inte ha den kvar- hihi.
vi har promenerat runt å sett stan lite, gått i lite affärer, käkat good food, druckit bärtz,vin&drinkar, lagt pussel, gått pub-runda m. barer av alla slag; irish disco(haha?asvärt), en m. endast dragspelsmusik spelat av 2 dockor-enformigt-stackars bartenders, en mini party-pub som hette Einstein som var asmysig men hade alldeles för dyra drinkar- en rom&cola på typ 20ml- 4 euro!, nån mörk pub m. rökning tillåten inomhus, bl.a. mys! annars har vi åkt tunnelbana både åt rätt&fell håll, vart lite vilse m.m. (vad förväntade ni er? ;)  bra helg hur som helst. 1 bild har jag åstadkommit :P,, men den lyckades jag inte ladda upp.
skit-internet.

på tal om internet så tog jag iaf tag i saken idag å gick å köpte mig en såndär liten internetsticka, som man kunde ladda på med en månads surf- passar ju ganskaså jävla exakt, då jag planerar att åka hem om en månad å inte en minut senare :)

idag kan man väl saga att jobbet drog igång på riktigt. hade första samtalet från sverige med bokning. det var spännande och jag tror att om bara allt det tekniska funkar nu, så kommer dethär att gå galant!

på tal om det tekniska så har det ju varit strul med min adress. Nu bor jag ju i Lyskirschen (den adressen jag lämnade här i ett tidigare inlägg)- men jag är fortfarande "skriven" på den gamla adressen. ingen fara, posten ni skickar direkt hit kommer fram hit, men imorgon måste jag, ännu. en. gång., gå till utlänningskontoret (vet fortfarande inte vad jag ska kalla det?) och ändra min adress, så att annan post också kan komma rätt.
jag väntar fortfarande på bekräftelse att jag är "anmäld?" här i tyskland, och även på bank-kort +kod och sånt som man lägligt kan behöva snart när pengarna börjar tryta... men det fixar jag imorn. dock- helt själv denna gång. hoppas att jag på nåt sätt kan förklara mig när jag kommer dit :P äsch- ett problem som jag tar itu med då. på min födelsedag, i all ära.

& på tal om födelsedag, (haha- jag råkade skriva företag först istället för födelsedag-är jag arbetsskadad?) , så låg det idag 2 ganska så intressanta kuvert på mitt lilla köksbord. ett stort, turkost, tjockt, och ett lite mindre rött. nu undrar jag- får man öppna dessa den 22:a även om man fyller år den 23:e? jag har ju inte direkt något annat kul för mig ikväll.... eller borde jag spara det roliga till imorn..
om det visar sig bli en shitty födelsedag i övrigt, så kan det ju vara kul att ha en liten överraskning vänta på en tills man kommer hem. det är dethär med självdisciplin bara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0