routine cuisine

När jag står inför någonting jobbigt, stort, viktigt & är nervös eller rädd- så försöker jag alltid hitta ett sätt att eliminera allt som skulle kunna vara/gå fel fysiskt, så att man åtminstone slipper oroa sig över det när stunden är kommen & psyket är påväg ut genom dörren.

Då är det inte kul att typ, va hungrig/törstig/ha huvudvärk/ont i magen/ för då vill man istället koncentrera sig på att hålla nerverna i schack. Därför försöker jag förhindra allt detta.

Det har börjat stiga mig åt huvudet. Numera tror jag att jag kan bota allt från bakfylla till magsår&migrän med mina tips & tricks.
Jag har fått för mig att för att försöka "reboota" kroppen, så måste man ge den lite av varje "smak" eller vad man ska säga. sött, surt, salt & beskt. och alla andra sinnen med; lukt, hörsel, känsel & syn! & man behöver gärna också någonting nyttigt, uppfriskande, någonting grönt, gärna något mjukt&något hårt, något belönande, någonting fint. kankse nån present. & gärna något som påminner om en fågel också, det är mitt tur-djur. och man får ALDRIG glömma att borsta tänderna. 

ja ni fattar- lite av allt som skulle kunna vara bra.
men ja, det är la mest tvångstankar vid närmare eftertanke.

hursomhelst,därför har jag idag, innan min utbildningskontroll på körskolan fått i/på mig

sött- hallonsylt
surt- citronkoncentrat
salt- rökt skinka
beskt- kaffe
lukt- duschcreme,bodylotion&parfym
hörsel- 3 st av mina nya hets-favo-låtar på repeat
känsel- smörjde in mig med babyolja
syn- gjorde mig lite extra fin
nyttigt- vitamintablett
uppfriskande- kalldusch
grönt- tomat(grönsak) & grönt té
mjukt- mjukost
hårt- knäckebröd
belönande- ettpar maltesers
fint- några armband&ringar&sånt finfint
fågel- en freds-ring (fågelfot), pingviner på mina strumpor som jag fick av erika, en pingvin & en fjäder i örat.


så, som ni förstår, så kan min frukost bli helkonstig, mina morgonrutiner bli helt knäppa, och jagsjälv kan se ut lite hur som helst.

men skitsamma, för nu kommer dethär gå vägen!

Kommentarer
Postat av: Anna

alltzå hjärtat, du är ett geni!



och angående mitt inlägg om tuttar; kan ha vart lätt att misstolka, kanske skulle vart tydligare på i love boobies fronten?

vad jag ville säga är att jag är imponerad över hur vissa kvinnor med större byst klär sig utan att brösten blir i fokus, när jag själv inte kan hantera en c kupa.

en viss roomie berättade nämligen om detta problem för mig en gång.... ;*

2011-05-28 @ 01:15:28
URL: http://abananna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0