man vill ju så gärna.

Jo. Man är ju en vårens ambassadör från topp till tå & ända ut i fingertopparna, så att säga.

Därför, när solen sken in & väckte mig i morse (föredrar det verkligen framför väckarklockan) så tänkte jag att -Idag! kommer bli en riktigt fin vår-dag, wuhu!
Så;- jag drog på mig de ljusa conversen, vårjackan & solbrillorna, & gled ut i solskenet redo att möta våren.

Men.. Likt en råtta, som bara vill ha sig en liiten liten smakbit av den lockande, väldoftande, gyllene osten..,
-Gick även jag i fällan.
BAM! Slogs jag av snö-blask&regn-storm när jag glatt, med solbrillorna i högsta hugg, gick mot utgången efter ännu en lyckad dag i skolan. Utanför; ingen sol & inte en torr fläck på gatan längre.

Så där fick nu min vårsugna kropp smaka på sant lurendrejeri. Varken topp, tå eller fingertoppar fick smaka på någon vidare vår denna eftermiddag.

& inte nog med det- så kollade jag ju även tågen fel, sprang snabbare än tåget till tågstationen- bara för att inse att det var över en timme till dess att tåget faktiskt skulle gå. Huttrrhuttrandes fick jag vänta.. 


Därför har jag nu, fortfarande ändå på gott humör, efter en blöt & stormig promenad från tågstationen, svidat om till mjukis & krypit ner i min säng.
Yes, här ligger jag. På något sätt gillar jag det lite "förbjudna" med att ligga här trots att klockan bara är fyra på eftermiddagen. Det är liksom en annorlunda feeling över det hela, istället för att bara sjunka ner i soffan å glo på tv, vilket vore mer standard, liksom.


Tänkte ligga här tills mina leder återfått rörligheten och mina läppar färgen.

Sedan vill jag nog fika,kanske, & umgås med någon i min egen ålder, for a change :)
en vårbild.hejhej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0