42

Så kom då snöovädret till köln också. Det vräkte ner i morse. Självklart var det ju tvunget att komma den dagen jag skulle kånka 2 enorma, tunga kassar från lägenheten (i separationsångestens tecken!), genom slask, till tunnelbanan, trängas, byta tåg, och snubblandes, halkandes vidare till jobbet. Smockfullt med folk. Vilken morgon! Men skönt som FAN att ha det klart. Dock.. har jag ju inte vägt väskan min ännu- men om jag går på känsla (och faktiskt tänker på hur mycket jag släpade till jobbet för att lämna kvar här) så borde den inte väga mer än när jag åkte hit. tror jag.

Härnäst står jobb på schemat idag först- (förhoppningsvis är jag ledig imorgon, det skulle vara skönt att stressa ned, men vi får se.) Ikväll blir det genomgång av packning, och får se om jag ska lämna mer saker på jobbet. Sen- salongsbesök som pack-belöning, enligt mammas förslag. Om jag är ledig imorgon så vore det fint att hinna med att köpa sig något fint att ha på sig till mammas-/min födelsedag/jul/juldag/nyår.
Okej, en klänning har jag (nyår?), men jag skulle vilja ha något fint till resten av högtiderna också.
Jag vill ha tid!- men samtidigt vill jag bara att tiden ska gå, så jag får komma hem!

och till sist- FÖRRBANNE vädergudarna om detta innebär flygtrafiksproblem.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0