cologne

så var vi tillbaka från the land of doom. det var inte alls hemskt eller kändes som the end of the world- det var bara så vi associerade det till- när saker och ting hela tiden kallades typ; Döner am Dom, Hotel am Dom, Theater am Dom, m.m. Med Dom menar de egentligen den enorma Domkyrkan eller katedralen som de har, men vi har ju såklart flamsat runt mest hela resan & hittat på bus.

Vi började med att komma för sent till flygplatsen pga försenat flyg (I blame RyanAir), vilket medförde att vi inte kom med tåget vi skulle ta in till Köln. (Ryan once again har ju alltid sina flygplatser in the middle of nowhere långt utanför bebyggelsen, så det är ju inte direkt lätt att ta sig därifrån, om man inte vill knalla en 10 mil,typ ) detta i sin tur resulterade i att vi fick bita i det sura äpplet å ta en taxi- för 150 euro. HUNDRAFEMTI. EURO!
-AOUCH, sa min plånbok.

anyhow kom vi fram till slut, å redan här hade jag börjat överraska mig själv med mina enastående tyska-kunskaper. kul! superfint hotel, good nights sleep.
Hotellfrukost lördag var awesome, såklart. känns mer speciellt när man är gäst :)
Vi skulle shoppa & började med att åka U-bahn åt fel håll å kom ut till förorten.
GETTING LOST WILL HELP YOU FIND THE WAY!

sen blev det shopping iaf, lederhosen (seriöst asså), kläder, smycken å annat smått & gått. Man blir sliten av att gå runt i affärer en hel dag, så lördagkvällen blev lugn med en flaska rött på rummet. classy!

Söndag skulle vara sightseeing, så vi gav oss iväg till chokladmuseum (that's culture my style!) sedan kollade vi in statyer längs kölns gator och torg, fick applåder för att vi INTE trillade i en fontän, tog en drink lite här å där, Aloha & coctails, relax bar nånting & vattenpipa, div. barer & till slut hamnade vi på Hard Rock Cafe & blev bjudna på dricka av 2 piloter som vi sedan rymde ifrån. skuttandes. pippilångstrump-style.

På måndagen var vi lite slitna, & jag skulle träffa arbetsgivaren. det gick bra- hon verkade assoft. fina kontor & schyssta arbetskamrater. fick en massa info & nu antar jag att ett beslut skall fattas. å ni vet ju hur jag är med beslut? hjälp. Tur att jag ska till håkan imorgon & förhoppningsvis även sen kommer prata igenom saken med mina vänner över ett glas vin.

hemresan var kaos. tåget försenat, vilket gjorde at vi missade tåg nr 2, hoppade av på fel hållplats, sen vare tåg som inte kom, & till slut missade vi även bussen. som tur är mötte vi 2 damer att dela taxi sista biten med, så 5 minuter innan avgång stormade vi ju in på weeze's flygplats. å sara hann tom köpa vodka- den ni!
adventurous travelling skulle jag vilja säga :)

hur som helst är vi nu hemma, hela & rena & något fattigare. men det var det värt!

So long!



(bilder & videos kommerså fort jag har tid!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0