psykeltur..

så fyndigt.
på min cykeltur hem från jobbet nyss så började mina tankar psyka mig.
såhär tänkte&undrar jag, bered er på mentalsnurr.
OM man är nedsänkt i en cylinder, eller någon slags liten/tight behållare med vatten, som hela tiden saaakta (typ dripp-dropp) fylls på med mera vatten..., jag tänker mig att man är ståendes, förankrad med fötterna i botten.- och vattenytan når preciis upp till/över näsan, så att man inte kan andas. undrar om man då skulle kunna dricka vattnet för att kunna hålla näsan över ytan & överleva lite längre...
undrar hur länge detta skulle funka... om behållaren fylls på riktigt sakta & man skulle hinna dricka så att man klarar sig, fatta då när det kommer till den punkten att man druckit så pass mycket vatten att man måste kissa..
humm..
nu ska jag läsa några visdomsord av nalle puh för att komma på bättre tankar. & imorgon ser jag fram emot picninc på balkongen.

Kommentarer
Postat av: Anna

haha jadu mati.. ´tur man inte är fast i en vattenfylld cylingder..

2011-04-10 @ 11:33:32
URL: http://abananna.blogg.se/
Postat av: Anna

cylinder

2011-04-10 @ 11:33:59
URL: http://abananna.blogg.se/
Postat av: Carlberg allvetande kusin

Nej tyvärr inte får massan du dricker upp ur behållaren och hamnar i din kropp, trycker upp vattnets nivå motsvarande mycket. Som du vet höjs ju vatten nivån när du lägger dig i ett badkar av din kroppsmassa. Prova får du se. Det som skulle kunna vara en hjälp är om du via tårkanalerna kan spruta ut vatten ur cylindern du står i!

2011-04-12 @ 22:19:55
Postat av: Dominique

Det kanske går att fylla munnen hoppa och spotta ut vattnet? Eller hoppa runt så att vattnet skvätter ut.

Även om det hade gått att dricka vattnet så hade man dött av vattenintoxikation efter några liter. Frågan är väl egentligen hur det kom sig att man hamnade i cylidern. Kontentan är nog "håll dig borta från maffia"!

2011-04-21 @ 21:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0