tom&jerry.

igårkväll hade jag svårt att sova. satt nog uppe till 04.30 & surfade runt på nätet typ. vettigt. problemet var att jag inte insett att klockan på min dator tydligen går en timme för långsamt, så när jag väl skulle lägga mig & sova, så insåg jag att klockan var en timme mer än jag trodde. ångest.
i morse skulle nämligen en hantverkare komma & titta på mitt tak i hallen. färgen har lossnat & man kunde ju befara en fuktskada. han skulle komma mellan 8&9, så jag fick snäll ställa klockan och stiga upp i ottan. (vaknade iofs strax innan 8 ändå, då jag glömt att dra ned periennenerna & solen sken in med full styrka. visserligen inte mig emot.) upp. koka kaffe. sitta i solen på terassen, men inte fan kom han. förrän klockan halv 11 typ. kollade på taket i 1 sekund & drog slutsatsen att det helt enkelt bara var färgen som börjat lossna, utan fuktanledning alltså. skönt det. sen gick han igen. jahapp. tack och herrå.

men då kom man ju upp för att ha en hel dag framför sig iaf.

gick ner på stan och kombinerade mammas lunch med min frukost. frunch.
efter det gick jag & köpte mig ett nytt linsskydd till min stackars kamera. det var inte farligt dyrt.
sedan mötte jag upp erikis och vi gick på loppis och köpte snygga vinylskivor, hade jättekul åt alla titlar & läste i en gammal bok (mamma,pappa,barn av siv widerberg-1967) där det stod att "fula gubbar inte alls egentligen borde kallas fula, de är sjuka. har sedan uppväxten fått fel uppfattning av stjärtar & samlag, och vill nu därför knulla med barn" - ganska rakt av citerat. sjukt kul.

efter det gick vi och inhandlade föda i form av potatis&purjolöksoppa, ciabatta, tom&jerrykex & té. gick hem till mig, drack kaffe,åt kakor, erika läste psykologi & jag fixade lite i garderoben, bland cd-skivor & annat rörigt. sedan dukade vi upp lunchmiddagen på terassen och satte oss i solen, åt & kollade på folk nere på gatan.

nu puttrar kaffebryggaren & vi sitter återigen inne i myset. lyssnar på blues. hon i sängen med sin psykologi & svåra ord, som jag googlar bortifrån soffan. tror vi lär oss minst lika mycket båda två i eftermiddag :)

inatt ska jag hoppa in & jobba för en stackars sjukling. stackars mig :P men kanske hinner man ändå med idolpremiären hemma hos Sarah? skulle tro det.

en summifierat bra dag.
(ja. där kom jag med ett ord igen)

 

hejhej.

(bilduppladdningsfunktionen fungerar inte på min dator. annars hade ni fått sett på grejer vill jag lova.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0