hårproblem & GOOD NEWS

(tis 11maj, 19:00ish bloggar hemma å lägger upp imorrn)

såpp, nu har jag smort in hela håret med olivolja. får vi se hur det funkar.
imorse provade jag med body lotion och solskyddsfaktor också.
vinden, saltvattnet och solen har gjort att mitt hår känns som torrt gräs. (och ser lite ut som det också, kanske)
det frasar på huvudkudden och sticker i nacken. tar man och viker ett hårstrå så går det av. med ett litet knak.
men snyggt är det, haha. häromkvällen var det 3 personer som kommenterade min frisyr. (på ett bra sätt då alltså- inte typ; öh tjena hö-stacken! ;)
det är liksom lagom solblekt, matt & volymvågigt, sådär ni vet.
men jag kan nog inte fortsätta med denhär schyssta surf-rufs-looken mycket längre, snart kommer jag se ut som en fågelskrämma.
jag är lite rädd för att komma hem till sverige och behöva gå till frisören.
normalt när jag går dit brukar jag be dem att bara klippa bort allt det slitna. men. nu när allt är slitet då, kommer de raka av mig hela kalufsen då? gulp.
nån som har några bra (billiga) tips på hurfan jag ska "läka" det? säg INTE att det inte går!
har verkligen inte råd att gå och köpa mig nån super-duper-repair-produkt, om det ens finns.
anna sa precis att en mysig smörja av avokado, ägg-gula, öl och olivolja skulle vara bra. jag tycker det låter smarrigt.

idag har vi haft en fin dag. jag och anna vaknade i morse & åt frukost, sen gick vi till citrus & drack kaffe och snackade med b-boy'en hennes.
kollade nätet och såg att askmolnet dratt igång igen, hur kul har dendär jävla vulkanen egentligen?
igår tog jag värsta avskedet till Marco, som jag jobbar med- för han drar nämligen till italien nu i 3 veckor, och jag vet inte om jag kommer vara kvar här när han kommer tillbaka.
men, inte kom han iväg idag inte! näjdå- åtminstone 3 dagar får han vänta.
efter Cittan gled vi till hamnen & mötte upp johan & linn som var i surf-mode. anna tog en sväng också, och tjejerna var SÅ duktiga!
jag blev skitsugen, men har strängt förbjudit mig själv att surfa, då jag hela tiden jämt & ständigt ska hålla på å skada upp revbenen om&om igen innan de läkt färdigt.
så, jag fick iaf en trevlig dag på beachen med sol & bad. ni ANAR inte hur VARMT det är här nu, aldrig vart med om "värre" ;) sommaren är påväg!

nu är vi hemma och "gör ve oss" lite, (som skåningarna mina säger om att fixa iordning sig) för ikväll(eller snarare om 40 minuter, chop-chop!) ska vi iväg på BBBQ (Beach-BarBeQue)

det var en liten update härifrån, hoppas ni mår bra hemma.

mitt nya: SEE YOU, HASTA LUEG-TER!

uppdatering;
AAAH,. FICK PRECIS REDA PÅ ATT THEEEREESA KOMMER HIIIT, WOOOHOOO!!! <3 <3 <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0