SAND I ÖGAT...

EGENTLIGEN så är allt super. men jag måste ändå få beklaga mig lite, få ut dethär i skrift istället för att köra ändlösa diskussioner med migsjälv i mitt eget huvud. jag blir snurrig & överanalyserande å får en ångestklump i magen. vet inte vad det är, slutade med kaffe för jag vet att sånt kan pånåvis fixa nånslags kemisk ångestkänsla, i bröstet-den värsta sorten som bara ligger å gror å man vet inte varför.  darr-fingrar. (trots NO COFFEE, så det verkar ju inte vara kaffets fel..) just nu äre nog lite oroligt inuti p.g.a o-kunskap om arbetsförhållanden/löneförhandligar.  
jag undrar om allt  verkligen går rätt till. folk omkring mig tror inte riktigt det, men inget vet ju någonsin helt säkert. ska snack med chefen, men han är nog inte den som direkt tar "kritik" på ett bra sätt. har ni någonsin hört nåt om att jobba i en bar & gå på delvis provision som lön? eller försöker han blåsa mig? jag är ju liksom inte här för att tjäna pengar å bli rik, alls, men 200 euro fast lön+resten provision känns ganska osäkert. jag ska ta en fika med Nicole å snacka om sånthär, innan jag snackar med min chef. den tjejen har koll :)

å så har vi ju a-kassan också. ni behöver knappt ens läsa vidare fr.o.m. här. jag ska kontakta dem å ta reda på where to go from here. EGENTLIGEN är jag berättigad till ersättning fortfarande & fram till oktober men de letar efter minsta lilla hint till möjlighet att stänga av mig från a-kassan & slippa betala ut nu. så en enkel fråga man bara ställer för att kolla hur nånting funkar kan resultera i att man "vägrat ta emot deras hjälp enligt paragrafer hit&dit och nu inte borde få nåra pengar," typ. så man får sköta sitt snack snyggt. svårt. jag hatar dem, älskar samtidigt hur mycket mamsen min hjälper mig, sätter sig in, läser på, ringer runt. för jag klarar inte av sånt, jag lackar ur för dom är ju helt jävla tappade i ett stengolv allihop.

jag glömde ta med mig kameran/minneskortet till detta übermysiga café jag sitter på, och för EN GÅNGS SKULL funkar datorn som den ska å jag bara ÖNSKAR att den kunda fortsätta that way. så jag kan inte visa bilder nu :(  lägger upp en bild JAG tog med lovisens kamera ifrån cotillo härom kvällen när vi var där & åt gott & kollade in solnedgången. man kan knappt fatta själv hur fint det är. galet. 

cotillo sunset

avslutar här, börjar jobba snart & ska hem å dona lite först. hörs snart igen. förlåt för mycket text&lite verkstad. JAG SAKNAR ER ♥


Kommentarer
Postat av: Sarah

Det är väl det en blogg är till för, right? Det verkar lite skumt, jag har ju då aldrig hört talas om det. Men de beror väl på hur mycket och bra provision vi snackar om? Som sagt, så är du ju inte där för att bli förmögen men du ska ju ändå få tillräckligt för att kunna klara dig! vad gäller a-kassan och deras regler så kan dom ju gå och ta sig nånstans. Jag sökte om de men de föll för att jag jobbat typ 10 timmar för lite en månad, haha världens skämt ju. tyvärr vill man ju ha pengarna så de är väl bara att traggla igenom papprena, nåt jag inte ser fram emot att göra när jag kommer hem :/ hur länge är planen att du befinner dig där nere? jag sparar till utlandssemester i augusti och fue är ju trevligt! Stå på dig och ta ingen skit (som Grynet skulle sagt..) Kan inte chefen ta kritik så är han ingen bra sådan! Behöver du beklaga dig vidare så vet du var jag finns ;) :*

2010-01-25 @ 19:30:15
URL: http://sarahsadventures.blogg.se/
Postat av: mackii

saknar dig med soom faaan.. men hoppas du njuter och lever det liv du är värd..:)

Pussar i massor

2010-01-25 @ 20:16:53
URL: http://mau.blogg.se/
Postat av: Linnea aka Sympan

Hej gullet!

Jag har hört talas om hälften provision det var en klubb som körde det på Rhodos och mina kompisar jobbade där, dom sa att det funkade bra, och dom fick nästan mer lön än oss, men det bror ju som sagt på hur mycket folk det är på just det stället du är på, och hur mkt proviosonen ligger på.

Så jag har helt klart hört talas om det!

Pröva och jobba ett tag och kolla om det funkar och kanske höra på andra ställen hur det funkar?

Vad tycker dom som jobbar där nu/tidigare?



Vet hur det är att ha en cp chef, jag hade ju det lr när han kände för det. Men visst som sarah säger ska du inte ta skit, om du mår dåligt av att jobba där skit i det. Men att pröva har ju aldrig skadat? :) Kramar!

2010-01-25 @ 20:24:45
Postat av: Linnea aka Sympan

Fin bild förresten!

2010-01-25 @ 20:27:14
Postat av: LOLA

det löser saaaaj, de gör de alltid. <3

2010-01-26 @ 12:55:45
URL: http://lovisa.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0