words & pictures.

och ingen vill skypea med mig, uppenbarligen? skit it då. besviken.

lägesrapport;
ledigt ledigt. idag skulle vi kolla surfet utan varken våttdräkt eller reefboots, så anna (ja, det var hon som skulle surfa, inte jag) sliceade upp båda fötterna & jag har fått leka doktor.

eftersom att jag bara kommer att få jobba söndagar framöver, och alltså inte tjäna så mycket pengar förrän jag hitar ett annat jobb, så har jag kommit fram till vad jag måste göra. och då kom jag på ett nytt ord! igen! seriöst, när tänker svenska akademien anställa mig?
tidigare har jag kommit med genialiteter såsom "jappsolut" vilket ju självklart betyder "ja! absolut!" men med en enklare, snabbare twist,
och även "dusamma" vilket är det optimala svaret på fraser som t.e.x "ha det bra!" när man inte vet om man ska svara "du med!" eller "detsamma!" = "dusamma!" kan inte bli mer rätt.

anyways, det nya ordet äär... damdidammdidammm..... : BUDIET! det är: när man har dåligt med pengar så måste man göra upp en budget för att hålla koll på utgifterna. man bestämmer sig då för att verkligen börja planera sina matinköp för att där kan man ju verkligen spara in pengar. (speciellt såsom jag käkar med lyxmat & skräpmat om vartannat och ändå bara går upp i vikt & får sedan onödig ångest över det) på såvis börjar man även med en, vi kan kalla den "en fattig mans diet" -man håller vikten och kan spara pengar på det samtidigt = en BUDIET. kalla mig ett gení!

so. inte kommit så långt i själva budiet-planeringen än, men jag ska. har iaf kommit på vad lösningen till mina problem är, vad det heter,, :) en budiet.

nog om det. här kommer lite fler bilder på huset. och lite från idag.

hela huset utifrån, bottenvåningen är min, annas & koalas terass, kök, vardagsrum, toa & sovrum.
mittenvåningen är kök&hang out-area, toa & terass nr 2,
våning 2 är pelles & johans sovrum, badrum & terass nr 3
högst upp är takterassen, alltså terass nummer FYRA. där har vi i "arbets-skyggs-föreningen" möten, bokklubb, barbeque's och annat gött. man ser ut över hela corralejo därifråm; utsiktsbilder nedanför!
utsikt från terass våning 2;

jag & självutlösaren ♥ på takterassen :)

utsikt över lobos, från vårt tak;

& lite mer åt vänster, waikiki beach;

och utsikt "framåt", hotel blue bay palace, lite tennisbanor, och en FIN himmel;


nu lite godis från idag! anna på taket

och anna a.k.a. cool surf chick


det var allt från mig, oss & ön idag. nu ska jag zippa vidare på mitt glas tinto. ciao.


Kommentarer
Postat av: Anonym

mattiiii nu är skype fixad...:)

2010-02-07 @ 11:34:50
URL: http://mau.blogg.se/
Postat av: Erika

Förlåt! Håller på att undersöka detta med mic. Hittar inte men det kankse funkar ändå. Försöker få min lilla dator att förstå att den ska ta till sig skype så jag får prata med dig. Den har iaf kamera så borde väl ha mic. Ska skynda på utveckling på den! Lovar. Saknar dig! <3

2010-02-07 @ 19:25:35
Postat av: Anonym

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwwwww jeg savner deg!!!!!!!!!!! och fue!!!!! jag är ju på gran canaria nu och jobbar ihjäl mig. shit det är hårt här jämfört med marocko där jag hade 5 h siesta varje dag typ. här jobbar jag typ 10 timmar varje dag (överambitiös som jag ska vara hela tiden...) jag flög från marrakech till las palmas och då flög jag över fue och vinkade när vi flög över corralejo så satt jag och fånlog för mig själv och fick nästan lite tårar i ögonen... tur att det itne var så många på planet!!! konstigt att marockaner har så dåligt rykte i spanien när de beter sig på det viset!!! men du vet ju av erfarenhet att alla inte är så, eller hur? :) vet du hur länge du stannar på fue eller?!

2010-02-07 @ 19:31:17
Postat av: theresa

du förstod att det var ajg som skrev va? glömde skriva avsändare... :)

2010-02-07 @ 19:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0