mellow surf

i dagarna har vi chillat, jobbat, festat & surfat. hårt liv man lever va.
chillat & ätit för mycket iofs, jobbat för lite, festat för hårt&länge och surfet var väl sisådär, men iallafall.

just nu har jag träningsvärk i nacke & axlar, ont i sittknölarna, ankeln och höft-&revbenen. detta kommer från surfet, såsom man ligger på magen & paddlar är min kropp inte värst van vid. men jag ska bli! hah- ska bara fixa mig en ordentlig bräda så att jag kan sätta igång och lära mig på riktigt. (tror att just denna sport kommer göra underverk för min rygg och dåliga hållning, haha- så mamma behöver ju inte bara vara rädd, utan lite glad för det också :) )
hittills har jag lånat en bräda av grabbarna, som tyvärr är för kort så det har varit lite för svårt att fånga & åka med vågorna. När dom kommer med all sin kraft har jag mest blitt runtspolad & svalt typ 10 liter vatten & slagit brädan i huvudet..
igår hyrde jag en längre bräda & det hade säkert kunnat gå hur bra som helst, men då & nu är vågorna för lugna istället :P men det är kul och jag kom väl iaf med 2 utav dom! idag var jag & anna ENSAMMA i vattnet vid rocky point, och för ett ögonblick fick jag känslan av att det var mitt alltihop. underbart, trots no waves, att bara paddla runt där med horisonten i sikte. häromdagen körde vi en sunset session, vi hoppade i vattnet vid typ halv 7 och himlen var helt rosa. så galet vackert och jag önskar att jag kunde framkalla mina mentala foton jag tog då.
vattnet var inte ens kallt. det var till och med varmt.

nu har anna dratt iväg & jobbat, lämnat mig själv kvar på ctrl-café. meen, det är inte synd om mig, jag har en liten flaska tropical och nu (peppar,peppar) funkar min dator! på torget utanför spelas det livemusik. john fogerty just nu, och det gillar vi! :)
tydligen är det fest ikväll igen, men jag står i valet & kvalet mellan det, eller dra hem å kolla sex&the city.

jag är ganska sliten efter dessa dagar, på både gott&ont. gott, för att vi surfat & paddlat som tusan & det är SKÖNT att vara utmattad efter at verkligen ha gjort något fysiskt. och så ont, för att jag sovit som mest 5 timmar de senaste 2 nätterna & druckit öl till kl 05 på morgonen. det var väl iofs gott det också ;) men ni fattar va jag menar.

det var en liten update om läget just nu, och som tidigare nämt så blir det inte mycket mer just nu, när skrivarinspirationen ännu en gång tryter lite ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0