me robaron ayer

joråsåatthe. KARMA IS A BITCH. här går det bra. man börjar må bättre & man är ute & tar en öl med hela gänget, bjuder ett par vänliga marockarer på en varsin öl, de såg ut att behöva det. vi snackar spanska, länge&väl. intressant-trevligt.
går på toa. kommer ut från toa. phfoow! borta.
"ah-herrå snälla marockaner, varsego där har ni en svensk mobil (som t.o.m dött pga batteritorsk) en spansk mobil som var värd HELA NITTON euro, whoa! min plånbok. SOM jag ironiskt nog faktisk köpte här nere förra året när jag blitt av med min väska, DÅ."

jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. inget visakort-inga pengar, inga mobiler-lätt å fixa & dona då eller? svårt å fixa ny mobil också, utan stash. åååhw. det gick så bra, anna kom häromdagen, fick jobb andra dagen, gött. hennes väska blev kvar i madrid men det skulle de ordna, lätt som en plätt, att köra hem väskan till oss. 
men så börjar det regna dåligheter; väskan kom inte... jag blir av med viktigheter... polisen som var hjälpsam igårkväll stirrar på mig som om jag vore en idiot idag när jag kommer enligt uppgörelse, med mina papper &allt som behövs till anmälan.
men näe; "hej tom polisstation" (skönt, tänker jag-dethär går snabbt, klart&betatt) "joo tjena- kom tillbaka när det är mindre stressigt." STRESSIGT?! eko-eko.. jag var ensam på hela stationen och där satt hon på sitt feta arsel å bluppa på sin dator. "aeäh-jag håller på med en ANNAN anmälan just nu förstår du, kom tillbaka senare."
(som polis i spanien, eller iaf här på fuerte, så kan man tydligen inte rafsa ner matilda carlberg NIEnummer 123, detta blev stulet xxx, här får du ett papper med ett nummer så att jag kan få ut allt på försäkringen, alla nöjda&glada- chip-chop-klart! ..nej. det går inte.)

så idag är jag lite bitter. med all rätt, tror jag. och jag ORKAR inte jobba med en människa som verkar göra allt för att trycka ner mig i skorna. okej, en bra dag. så ler & nickar jag samtidigt som jag pepprar honom med k-pistar mentalt. men en dag som denna, nej dethär kommer inte sluta bra.

det var min update för dagen. uppmuntran mottages vänligen.

Kommentarer
Postat av: LOLA

du det där är surt. man tror man kan lita på nån men, nae. förstår att du känner dig uppgiven men du får tänka; nu kan det inte bli värre. Du är nere, nu kan de bara gå uppåt. Livet tar sina vändningar lite hur som, meeeen what doesn't kill you makes you stronger. <3

2010-02-03 @ 16:37:39
URL: http://lovisa.tk
Postat av: majis

försök ta en dag/en sak i taget.. försök att inte fokusera på "hela" bilden om vad du behöver fixa o hur svårt dt e.. ta tag i en sak i taget, dt kommer lösa sig! var trevlig men envis. och du, sök andra jobb, så kan du skippa den där snubben så fort du fått ett annat!!!

2010-02-04 @ 15:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0