work, party, puzzle & lost phones.

senaste dagarna har vart lite galna. jobb onsdag, party onsdag, party torsdag, fredag ölfrukost, öl-lunch, öl-middag- jobb (fick jag veta sen!) mera party fredag, jobb lördag, jobb ikväll, söndag.
dags å vila lite sen eller?

måste bara berätta om vår fredag.
vi vaknar upp på "morgonen" lite lagom bakfulla & surfsugna. tar en bärs för att piggna till, drar å surfar. (öhum- svalde vatten & druknade, i princip) kommer hem, drar för att käka lunch på la sirena. käkar pizza å dricker 2 öl. nu är jag lagom igång.
går hemåt, köper ett pussel å bestämmer oss för att ta det lugnt resten av kvällen, eftersom jag var ledig (trodde jag, ja!), men möter carl å kim som sitter och dricker öl (kors i taket!) på san miguel.. vi sätter oss ner och joinar, börjar bygga på pusslet och det blir ett ANTAL öl, kan jag lova. dom ringer från jobbet och säger att jag ska jobba om 2 timmar. ha. ha. ha. panik. dricker 2 flaskor vatten och vilar i 15 minuter, drar till jobb och det första som händer där är att 3 olika kunder köper shots till mig, som jag självklart INTE kan tacka nej till... jobbade sedan som en tok, nojjig som fan att cheferna ska fatta att jag är full. träffar massa schöna dudes, och efter jobbet, trorts att jag var sååå jävla sliten, så drar vi vidare till waikiki för mera fest!

galet. gissa hur jag mådde lördag morgon? jorå. helt okej. bakfylla börjar bli my normal state of mind, så det var inte så farligt. jobbade dock nykter på kvällen sen, och mår avseärt mycket bättre idag. jobbar ikväll också och ska försöka ta det lugnt, och sen ska jag sova uuuuuut måndag tisdag innan det drar igång igen. haha!

och nu, the story of my lost phone!
i tordags gick vi för att chilla lite på rock island, dricka öl och lyssna på go live musik. vi chillar där ett tag å drar sedan till kiwi för att dricka mera, billigare.
inser att min mobil är borta då, på kiwi. gick tillbaka till rockisland dagen efter för att kolla om de hittat mobilen, men nej. frågare senare ägarna igen om de hittat den, när de kom förbi kiwi. ingenting.
det gick en dag och jag förbannade mig själv för att jag ALLTID måste tappa bort alla mina grejer. hörde av mig till mamma som självklart redan hade panik över det hela.
jag provade att ringa min telefon flera ggr, och det GICK fram signaler, så jag kände på mig att den inte var snodd, utan bara låg, borttappad någonstans. gick tillbaka ÄNNU en gång till rock island idag. och de suckade åt mig. men jag och melissa var fast bestämda om att vi skulle hitta telefonen. and WE DID!
see, dom har sånadär bort som är gjorda av stora kabelrullar, och min mobil hade trillat ner INUTI bordet. så där låg den med 22 missade samtal å 9 meddelanden :)
gissa om de blev förvånade på rock island! hihi :D
så now im back in biziniz! tänk att JAG också kan ha TUR ibland :)


ikväll innan jobb ska vi på spök-jakt! vi har fått höra att ett övergivet hotell i utkanten av stan är hemsökt, så vi ska dit och ta reda på hur det ligger till!

that was a little update.
latero!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0