latmaskar & livemusik & KACKERLACKORJÄVLASKITHORA

halleåw däerr.
jag håller på å bli skåning. för nu bor jag bara med anna & josephine och ingen melissa från estocolmo som kan hålla nere mig på jorden dialekt wise.

jag skulle ha jobbat ikväll, men de ringde å sa att jag inte behövde å trots att jag behöver pengarna som fan (har 29 SEK, 2 euro+36 cent, & 20 brittish pence i min plånbok just nu, efter nogrann räkning ) så blev jag glad som fan att jag slapp :P laazzyyy.
för nu sitter vi här igen, på vårt stammis-ställe Ambaradam å lyssnar på när johan spelar live å rockar loss, & tar en kall bärs (eller 2). tur att ölen är billig i spanien! (å ännu billigare när man är stammis?) :P

melissa lämnade oss igår, efter alldeles för kort tid här & vi saknar henne redan.
igår bytte vi lägenhet på grund av det, för vi behöver inte lika stor lgh nu när vi är färre.
vi flyttade, kånkade å svettades hela dan (helt SJUKT va med skit man samlar på sig på bara några månader!) för att sedan andas ut i en ny, ljusare lägenhet... ända tills..... kvällen kom och vi INVADERAS AV KACKERLACKOR!

som tur var kom johan &n linn förbi och hjälpte oss att sopa ut dem (asså jag skämtar inte, dom är stora som full size BIC-tändare, om inte större!) och sedan var det relativt lugnt på kackerlacksfronten resten av kvällen. om det blir likadant ikväll ska vi gå till kontoret imorrn å be dom ta dit anticimex. (eller va dom nu heter i spanien)
det finns inte mycket i världen som jag verkligen PANIKAR av rädsla över, men kackerlackor är en av de få saker som verkligen får mig att vilja krypa ur mitt eget skinn å bara flyga till en plats där inget levande kan ta sig.

nog om det. och nog för idag. en sista gängbild på flickorna i 73 & en hejdåbild på mig och melissa, nyvakna & ledsna över att behöva separeras.


ciao!


uppdatering.
okej., nu kom anna precis in på ambaradam. hon gick nämligen hem för att ta en dusch innan hon skulle iväg till the B-boy.
FEM kackerlackor i badkaret, EN i köket, EN som tittade ut från hålet i taket & TVÅ på handfatet. INTE OKEJ.
okej för henne som kan duscha hos honom, men VAFAN ska jag och Josephine göra när vi är klara här?!
jag är rädd för att gå hem. vi får dra med oss johan hem när han har spelat klart här så att han får köra lite cockroach slaying, som igår. helevete.
helvetehelvetehelvete att vi inte gick till kontoret och bad dem fixa det idag. men vi hade någon sorts naiv inställning till att vi kanske skrämde iväg dem alla igår, att de bara var där för att de inte var vana vid att nån kom och störde eftersom det inte bott någon i den lägeneheten på ett tag.
men HELVETE, så var det inte.
Okej, vi får se hur det går, annars stannar jag uppe hela natten, promenerandes runt i stan tills dess de öppnar kontoret imorrn och jag kan förklara situationen.
Vi fattade verkligen aldrig vilken JÄVLA TUR vi hade i 73an, inte EN ENDA kackerlacka på heela tiden vi bodde där.
FAN. alltid ska man uppskatta allt först när man inte har det längre. SKIT.

FAN va arg jag är. hejdå.

Kommentarer
Postat av: Manuela

Stackars Er!

Hoppas Ni får rätt på kackerlackorna, tur jag inte hade några där jag bodde! För jag hade nog inte kunnat sova. Hatar de djuren. Spola varmt vatten i badkaret o sätt i proppen + i vaskarna...kan ni inte få en annan lägenhet?

Lycka till Kram

2010-05-01 @ 12:59:49
Postat av: A

god morgon (;

2010-05-01 @ 13:19:58
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: sistör

åh vad äckligt med kackisar! och taaack för ditt fina brev, det gav migg lite pepp! nötterna ska jag spara och ta fram när de verkligen behövs. saknar dig massvis och hatar att jag inte kan smsa dig. pousse

2010-05-01 @ 19:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0