walk-talk

får köra min kvällsbloggning på dagtid ist, p.g.a internetförbud på job. så dethär kommer från igårkväll när jag promenerade till jobbet vid 22tiden.
När man promenerar såhär mycket som jag nu lagt mig till med att göra som vana, så hinner man fundera en hel del över kanske egentligt onödiga ting (like you might have noticed), och SÄRSKILT utan mp3. so, here i go again;
promenad + & -
just att ovan nämnd mp3 inte har nå batteri kvar, och att jag självklart har slarvat bort laddaren.
att jag GÅR överhuvudtaget, t&r 1timme, each way!(dock kunde denna punkt få ett större + om jag kunde få se lite resultat nångång; equals; mindre flås och kanske en jeansstrl? så förra årets fave's kunde få pryda min kropp)
för converse, faktiskt. (och detta är antagligen det första och enda - de någonsin kommer att få av mig) dess "platt-het" orsakar en slags halv-kronisk stöt-smärta i mina fötter inför 8timmarsjobbpass, stående. aj i trampdynorna. (jo, här får jag väl eg. skylla mig själv att jag inte tar andra skor.)
props till mig och min nya jacka! inte för kall,inte för varm, & snygg dessutom! (DUBBELprops till mig för att jag fyndade den på Kappahls barnavdelning-pojke! och i och med det snuvar någon snuvig 13åring på en jacka värdig en rockstjärna)
att komma ikapp folk. såsom jag pinnar på hinner jag ofta ikapp andra promenerare. känner mig som en stalker men har inte alltid riktigt energin att accelerera tillräckligt för en omkörning. &sakta ner vill man ju inte, on the stroll liksom.
när man är lite para-mörkrädd sådär som jag, och tror man är förföljd vissa, mörka bitar. man kommer liksom fortare fram då!
borttappad cykelnyckel & saknad av en virvlande cykeltur i höstlöven på bettan beuty. var är den?!
borttappad cykelnyckel igen. annars skulle jag väl inte gå såhär mycket och nyttigt.
after sweats, när man kommer in och har tempat så.
old-newfound comfy sneakers, längst bak i garderobe! nice. hälsar mina fossingar.

det var listan det. märks min förkärlek? jobb inatt igen. nu kanske man skulle ta sig upp ur sängen. hej.


Kommentarer
Postat av: R y d b e r g

haha Matilda, du tänker alldeles för mycket. Fördstår inte hur du vågar gå hem om mornarna... Skulle någon jaga dig får du svänga in hos mig på Bagaregatan och gömma dig !

2009-09-22 @ 21:45:36
URL: http://mariaslya.blogg.se/
Postat av: Mallan

HAHA OJ! :P

Det var ju inte meningen att skriva på din blogg. :P

Det det publicerat också??

Humm ikväll vet inte ritkigt.. annakarin ringde igår o sa att sofie hon py och sara j skulle ses kanske laga mat o gå ut??

Vad är dina planer? kanske kan hänga på om det blir så?

PUSS

2009-09-25 @ 10:34:51
URL: http://grejenarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0