nattjobb,nattblogg

upplärningen går bra. på måndag ska jag jobba första natten helt ensam.
detdär med att vara aktiv och nyttig går sådär. jag har hört att alla som jobbar natt blir tjocka. jag förstår det. det blir ensamt och långtråkigt, då blir man hungrig.- när kroppen och förbränningen går på lågvarv. knepigt.jag måste finurla ut en lösning.

de har hört av sig från a-kassan. de var snabbare än jag trodde, bara 4 månader har jag varit utan pengar. de hade fått besked prån españa äntligen. wow. nu var det så länge sedan jag hade pengar så jag vet inte vad jag ska göra med dem när de väl kommer! spara kanske?-smart.

än så länge välkomnar jag hösten. det är mysigt med lite kyla. jag hoppas att man slipper värsta sortens mörkerdepression.(&svininfluensa!) jag ser fram emot mysiga sjalar, mössor&koftor, färglad skog & höstpigga hästar.

inatt var jag ute och kollade efter fuglesang vid 03:54, utan framgång. vi visste inte riktigt vad vi kollade efter, men i aftonbladet stod det ngt om att man skulle kunna se honom åkandes där uppe i rymden. det kanske var för mulet, eller så hade han glömt att slå på lysena.

man hinner fundera mkt på nätterna också. än så länge när jag går upplärning så funderar jag väl allra mest på arbetet, men sedan lär det bli en del dötid. jag funderade fram att man kanske skulle nattblogga då.
jag borde, ist för att skriva hela uppsatser och milslånga inlägg sällan, skriva oftare & lite mindre. så får det bli!

nu är klockan 17:40, men känns som ungefär 10:00. jag undrar när man riktigt vänjer sig vid att missa hela dagarna. jag ska iaf försöka se till att göra NÅNting vettigt den lilla tid man är vaken å inte jobbar.
Nu kommer mackan och hämtar mig, vi ska äta middag ihop (frukost?) sen kanske en kaffe på stan med erika.

Vill passa på att lägga ut första höstbilderna,fotograf marcus, från när vi var ute och plockade svamp i söndags, mys!
vi i skogen


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gillar konceptet nattblogg.

något kreativt, sysselsättande (istället för att äta då, höh?) och dessutom ett alternativ, för läsaren, till meningslöst fb-surfande. (herregud, snart ger jag upp fb alltså).

lite feberyrslig som jag är funderar jag nu över ordet färglad... lite wisser-bessrigt kanske .

hoho. pöss/ M

2009-09-02 @ 18:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0