"natt"blogg 4

god morgon!
jag ska strax krypa till kojs. kom precis hem efter en minst sagt uppfriskande promenad i ett soligt & morgonkyligt höstsverigeväder. fick vira halsduken ett extra varv, men bra promenadtemp dock. sådär lagom så att man inte fryser när man kommit upp i tramp, å inte heller blir man för varm :)
dumt dock att man blir så pepp på sol och frisk luft och så ska man bara hem och lägga sig.
höstmorgon påväg hem



JAG FICK PENGARNA IGÅR!! inte allt, men en god bit påväg. Jag visste inte att de skulle skickas hem på en check, så min bitterhet i förra inlägget var helt i onödan :)

var å höst&mys-red igår, &hann komma en bra bit på 45 minuter, innan jag märker att jag tappat min kamera. (typiskt mig? räck upp en hand!) så min uttänkta rutt gick åt pipsvängen å istället fick jag rida tillbaka hängandes över halsen på hästen med näsan i marken(typ) å leta.

nu kommer det ända negativa med hösten hittills:
röda löv+rött kamerafodral: omöjligt.
morgonpromenad &krampaktigt tag om rött kamerafodral;
           
                             + sötwitte, strax innan kamera försvinner.

träffade en blåbärsplockare med hund mitt uppe på ett berg och bad honom hålla utkik. red tillbaka till stallet och for snabbt iväg ut till fots för att leta ist. (svårt att riva runt bland ormbunkar och grästuvor på drygt 1,5 meters höjd liksom) letade och letade i typ en timme och fick även värsta promenaden.men utan hittelycka. när jag var precis på gränsen till att ge upp och kände hur självhatet kom smygandes, ringer mobilen. den snälla båbärsgubben hade hittat kameran :)  slutet gott, allting gott.

på kvällen bryggde jag och mackan egen hemmagjord plommonsaft! hurmånga ungdomar gör sånt på fritiden nowadays, huh? :P

plommonsaft in the making!

nu har jag gått av nattpassen för ett par dagar, pengar på kontot, solen skiner. härliga fredag, eller? :))

ska ta å sova ett par timmar och sen ta mig ner på stan för lite fix å kankse en höstig fika! någon? :)

anl. till att jag inte bloggade i natt var dels att jag hade så mycket att göra, faktiskt,  men så har det tydliget blitt skärpta regler om privatsurf på arbetstid också. oftare kontroller och varningar står att vänta, så jag ska ligga lågt med det. men vad gör det när man ändå alltid fastnar vid datorn när man kommit hem?  :)

JAG VILL ÖNSKA ER ALLA EN RRIKTIGT TREVLIG HELG! tjing!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Gud va skönt att ha fått pengarna, om än bara en del av dom :) på helgerna här roar man sig bäst man kan (läs; dricker öl) på puben. Jag som drack massa öl på "Andy-tiden" har tröttnat på de men får glatt börja lära mig igen ;) för de mesta är vardagen bra, idag var den för jävlig. haha. men men, man är ju ledig några timmar mitt på dagen iaf så man kan börja andas ut då.. har en jävla panik inför framtiden bara, letar utbildningar febrilt till höger och vänster.. vad har du för planer? (sig typ ut och resa, häng på! skjut upp vuxenlivet lite till!) ha en toppen helg och spendera nu inte alla pengar ;)xx

2009-09-11 @ 10:33:45
URL: http://sarahsadventures.blogg.se/
Postat av: majos

jag gillar att du kommit igång m. bloggandet alltså

yeey

kollat lite bio manana manana - å dt går och finns och allt dt där. jag gillar idén! pöss

2009-09-11 @ 20:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0