matilda walks

Har tatt en nattlig promenad hem från jobbet som jag blev inringd till i förmiddags. Kul, tycker jag egentligen, då det var länge sen man kände sig behövd och jobbade :)
Mindre kul däremot att man inte var helt&hållet förberedd på det kvällen innan och tog ett eller två glas vin i goda vänners sällskap. Men med facit i hand så tycker jag det gick fint. Inga urspårningar igårkväll och jag är nöjd med arbetsdagen. 100% OB sundays, weho!
OM jag någon gång har rätt på kamera och kamerasladd samtidigt, så lovar jag att det ska komma upp lite fler bilder i denhär tråkbloggen.  Förresten ska jag muta syster min att fixa te'n lite. Bloggen alltså. Alla behöver ju en om-styling ibland, va. På tal om det har jag planer på nya cykelprojekt. Kan bli nån slags före-efter-tjosan i bloggen, men jag lovar inget.

Tillbaka till den nattliga promenaden och orsaken till att jag döpte inlägget i den stilen. Jag gillar å gå. Har inte gått mycket på länge. Jag kommer ihåg när man bara gick. Nu fikar man bara. Eller dricker vin. (Det syns på typ vågen också :P ) Jag må återinföra promenaderna i vardagen. Det är perfekt att jobba en timmes promenad hemifrån, precis lagom. Undrar om jag kommer känna likadant i november.. Än har jag kvar den positiva andan från förra inlägget och hoppas att jag gladeligen kommer knalla&fundera mig hem från jobbet även då, i slask å helvete, michelin-gubbeklädd och glad.

Det var lite extra skoj ikväll, alla mördarsniglar medförde att promenaden blev lite Parkour-inspirerad :) På tal om det så kommer jag osökt att tänka på coola grejer, typ sånt man önskar att man kunde. Parkour kommer högt upp på listan efter alla språk i världen & åka skateboard, typ.

Nu har jag svävat iväg igen.. Dags att göra nåt annat. Jag är sugen på the. Förresten tycker jag att stavningen på det ordet skulle ändras. Alltid när jag läser ordet the, så fattar jag inte riktigt först, då min hjärna direktassocierar den stavningen med engelskans the [thöh]. Knepigt. Torde vara ännu knepigare om man hade engelska som modersmål. (Tänk: Could you please hand me the the?) Nej. När jag kommer med i svenska akademien och får bestämma över sånthär, ska jag ändra stavningen till T É H. Vem vet, blir jag väldigt framgångsrik i livet och får vara med och bestämma i engelska språkets motsvarighet, så ska jag även ändra deras stavning. Till TEE, rätt och slätt. Så, där har ni ännu ett exempel på ivägsvävning. Orkar någon läsa sånthär?

Imorgon: Första natten själv på jobbet. Då får vi se hur det blir med detdär nattbloggandet!

So long!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej D! diggar dina finurliga inlägg! skönt att någon av oss har planer att göra nåt för världen liksom.. ;) på tal om bloggar så är min likadan med kommentarer och vad jag förstått så är det så för alla, nåt knas är det iaf. vi får försöka överleva helt enkelt :) så din syrra är bra på det här med blogg design?? om du ber snällt kanske hon kunde ägna min lite tid med ;) hehe. åh, nya filmen!!! JAAAG DÖÖÖÖÖR! haha.. längtar mycket! världspremiär 28 maj nästa år så vi får hålla ut ett tag till.. dock har carrie setts på inspelningen utan weddingring!?! whaat? inte kan dom ha skiljt sig efter ex antal säsonger och en 2 timmars film?? nää ;) härligt med jobbet, OB är aldrig fel ;)väntar på min lön i september från sverige, retroaktiv löneförhöjning sen juni, woho :) pusss!

2009-09-07 @ 10:32:00
URL: http://sarahsadventures.blogg.se/
Postat av: theresa

matilda, the på engelska stavas ju tea....

2009-09-07 @ 18:33:24
Postat av: theresa

förresten är stavningen té också godkänd hos svenska akademien :)

2009-09-07 @ 18:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0