freshnin up

jag börjar må bättre.
har haft det ganska mysigt här hemma i min sjuksäng.
carrie, samantha, charlotte&miranda har hjälpt mig tillfriskna ;)
mami köpte hem favosoppan & -glassen och robban kom med tidning

jag fick ett mystiskt sms från ett okänt nummer; "kolla din brevlåda"
i brevlådan låg ett inslaget krya-på-dig-paket, krullade snören & allt, från världens-bästa-chejj ♥ den var en bok som jag velat läsa. tack majsan-du är avslöjad ;)

sån underbar känsla att det finns folk som bryr sig om en & man kanske inte är så ensam ändå.

det må ha varit ett svin begravet någonstans i lördags ;) flera har insjuknat efter den festen, och då menar jag inte bara i bakfyllesjuka! jag hoppas att mina fellow party-kamrater kryar på sig med tiden de också!

dock är jag stuck med förskylningen som segar sig kvar. men jag tänker inte låta det stoppa mig. jag & melissa den bästa har ju bestämt dejt imorgon i hufvudstaden♥ih.

jobba inatt känns sådär dock. och ska jag lyssna på maja (vilket man alltid borde, hon är bland de vettigaste människorna jag känner) så får jag inte jobba. jag kan bära på smittan (även fast jag inte var säker på att det var just svinet jag hade, så lät hon rätt allvarlig) och även om influensan inte tog så hårt på mig så kan det hända att en person som skulle drabbas allvarligare blir smittad av mig, och man vill ju inte gå runt med det på sitt arma samvete?
dock kanske inte heller en sthlmsresa riktigt godkänns då heller, men jag vill ju så gärna, och jag lovar att inte hosta&harkla på folk. nu hoppas vi bara att de hittar en ersättare som kan jobba för mig inatt, annars blir jag väl så illa tvungen :/

majz kom med världens bästa idé igår. hon hade nämligen hittat en resa, 2 veckor i solen för ynka 3000 spänn!
och vet ni vart? INDIEN!!

men.som vanligt, och det här har jag och mackan pratat en del om, så (nu när vi ändå var inne på sjukdom så kan vi fortsätta i dessa termer;) smittas man av sin omgivning och dess åsikt/inställning.
mitt första tänk var pepp-pepp-pepp (spontanitet är bland det bästa jag vet)
men. så fort man bara vill överlägga lite med herrn&frun i huset så är deras jargong(-stavning?[chargång]) liksom hey,-we-drag-u-down!
-ni kommer inte hinna få visum, -du har inte tillräckligt med vaccinationer, -det är farligt, -du har inte nog med pengar å blaaablaabla :/

i och med detta måste jag bara nu återge ett litet sms-utbyte mellan mig och min syster, i sammanhanget betydelsefullt (det fick mig att skratta högt i allt elände);
lovisa hör att jag å mami diskuterar, aningens irriterat med varandra, pepp vs. neggo (ni vet ju vem som var vem)
lollan skickar sms, inifrån sitt rum (ja vi är moderna människor & skriver gratis):
"alla dör som åker dit! utan undantag. fråga mamma. åland kanske?"
jag svarar, och mamma undrar nu hur det kommer sig att systrarna carlberg sitter i varsitt rum med stängda dörrar och fnissar..
"du har rätt. ska kolla upp fyllebåtarna, de kankse har solarium"
(en liten parantes när vi ändå är inne på sms; ANTAGLIGEN FÅR JAG MIN MOBIL IDAG :D


skönt att man har ett litet stöd härhemma i vått&torrt(oftast iaf ;) speciellt när man är sjuk och ingen riktigt vill umgås med en på grund av smittorisken. då är det bra att det finns en som måste va med mig :) för hon bor ju trots allt här :) vi har ätit potatismousse á la matilda spetziále ;) & kollat love actually bl.a :)


så. vi får la se hur det blir med indien. ska ringa ambassaden strax å kolla upp hure funkar med visum. men ärligt talat. kan man aldrig någonsin få vara lite spontan?! 2 veckor i indien för 3lax lär ju inte komma upp som en möjlighet igen inom det närmsta decenniet... :/

nu tänkte jag gå och duscha av mig min svinsjukdom och se om jag pig-(ha.ha.ha)-gnar till ytterligare. det är lite svårt att komma ur det hela när man liksom roat sig med 14timmarsnätter & dvdmaraton resten av den vakna tiden i 3 dar.

luego!


Kommentarer
Postat av: Dj

Gosh woman! Vilket långt inlägg! men alltid lika trevligt med en update. Jag vill också vara hemma och latja med mina syskon nu ju (säger nog inte så efter att ha delat lya med dom i två veckor och säng med jonna :P) skönt att du är på bättringsvägen iaf och hoppas marcus skrubbar nya lyan ordentligt efter det här ;)

Klart du ska åka till Indien om det funkar, mami och papi är nog bara avis ;) puss!

2009-11-18 @ 17:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0