matilda goes a little tired of starting every entry with matilda goes..

jag vet, jag uppdaterar aldrig. och nu när jag just inte gjort det på så länge, så lär väl ingen läsa heller. men det gör inget.
jag fick en oerhört stor lust att skriva av mig. ni vet som det blir ibland, när tillochmed hela meningar med formuleringar och allt ploppar upp i huvudet och man vet precis vad man ska skriva.
men självklart hade jag ingen dator/privacy just då, igår,så det blev inget.
och nu, när jag har all tid i världen till skrivandet, gissa om jag har lust?

jag hade lite deppsöndagsfeeling i kroppen igår. slår på en såndär såkallad feelgood-film för att piggna till.
Bridewars, eller såkallad bröllopsduellen på så fin svensk översättning.
(detta skulle jag kunna skriva ett helt blogginlägg om, innehållande andra illamåendeframkallande översättningar såsom; the longest yard = benknäckargänget, men det tar vi en annan gång)

back to mitt försök till uppmuntring.  vitsiga, smarta supersnygga tjejer,  handsome boyfriends/fiancés, toppkarriärer,lägenheter, the list goes on..
filmen var bra. men om jag mådde bättre efteråt? Nja.
Jag kände mig bara mer misslyckad.
på samma sätt som man tycker att det är en supergod idé att moffa en jävla massa glass eller choklad när man är ledsen. mår man bättre efter det, eller känner man sig bara fet å ful? mm. det senare.
Jag vet inte riktigt varför man jobbar emot sigsjälv så mycket som man gör. när det egentligen vore rätt enkelt att göra livet enklare för sig.
Jag vet att jag mår bättre när jag är ute i friska luften och rör på mig. vad gör jag? jo, sitter inne å glor.
jag vet att jag mår bättre av att vara med mina vänner, men vad gör jag? sitter där jag sitter och undrar varför DOM inte ringer mig. konstigt? nej, jag ringer ju aldrig själv!

När jag missade tåget till min å majas spontana norge-resa (eller mest majas, men jag skulle ju följt med iaf) så undrade hon vad jag skulle göra. supa mig full, smsade jag tillbaka, kl 10 på morgonen. destruktivt, svarade hon. yepp, that's how we do it most of the time, right? 
jag skulle släpat mig upp ur sängen när jag vaknade i tid, ist för att somna om. visst, superskönt för stunden, MEN NÄR SKA JAG BÖRJA TÄNKA PÅ KONSEKVENSERNA AV MINA HANDLINGAR?!

så. slutgnällt.
uppdatering av läget.
efter ca 15 veckor av arbetslöshet ska jag nu provjobba på ibis, imorgon.
a-kassapengar har jag inte sett röken av. senaste beskedet var 15 veckors väntetid, ytterligare.
arbetsintervju på skavstahotellet på onsdag. sen får jag jämföra hotell och se vilket det blir. ett jobb måste jag ha nu iaf.
jag kom ju in på några kurser i uppsala, men pengar väger tyngre just nu. planerar att jobba dessa 15 veckor tills pengarna rullar in, och sen dra nånstans. vart vet jag inte riktigt, sydafrika, tyskland, spanien?
det känns okej att inte veta, detta kan jag klura på i dessa (ständigt återkommande) 15 veckorna.

annars; min hy är bättre. ordnar upp mina matvanor (visk;drickvanor..?) köpt ny mp3spelare så att jag ska kunna gå promenader ensam. jobb hoppas jag innebär lite rutiner. bra matilda. pepp pepp pepp.


Kommentarer
Postat av: M

just när jag går in så har du uppdaterat, va kul ju!

hoppas dt går bra m. provjobb... och allt på rätt väg! ska bli sjuuukt fint väder här i dagarna tydlien, och vi är hundvakt. så vill du komma till trosa å gå timmeslånga promenader ....

jaja. vi får ta å ringas! men vill du komma ons eller tors så äru jattevälkommen iaf. kan även mötas på vägen om du vill. nu ska ja t. sthlm å begravning :S. hörs babi. puss

2009-08-18 @ 10:48:18
Postat av: Sarah

Hej dj! Kul med lite uppdatering tycker jag :) såna där deppdagar är aldrig kul, men de brukar ge med sig ganska fort igen :) kul med massa jobb och valmöjligheter, tänk om man ändå hade det ;) lycka till på jobbet nu och intervjun och välj det som känns bäst! är connect tillsvidare eler också vik? xx

2009-08-19 @ 11:52:25
URL: http://sarahsadventures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0