matilda goes to work

so, jag var i huvudstaden...
(eller vänta; först en liten notis: jag har kommit pá hur jag ska kunna skriva á, ä, ö!! hittade en liten knappkombination! visst, kommer väl ta dubbelt sá láng tid att skriva, men vad gör man inte för att underlätta :D )
jo, huvudstaden.
Denna gáng visste jag ju iaf vart jag skulle och ungefär hur det skulle gá till, sá jag hade iaf inte tárarna i ögonen pá bussen páväg dit.
Behövde BARA köa 2 timmar ungefär, och när jag väl kom in sá hade jag turen att hamna hos en polis som hade sällskap av nán slags prao-elev, som kunde liite engelska, woho. vi kunde nágot sánär föstá varandra.
Gick även till banken, betalade, och gick tillbaka. klart. PUH. nu ska jag inte tillbaka till huvudstaden pà lääänge. :)

ful, men nöjd i huvudstaden iallafall

När jag kom tillbaka började alltsá min första jobbdag. Fick kjol och skjorta (som var för stora, men vad gör det) och en liten chic sjal att snurra lite käckt kring halsen. Sá nu ser jag riktigt proffsig ut. ska ta en bild nàn gàng.......
i övrigt gick väl första dagen okej, mycket información pá en gáng, men ah. jag ger det ett par veckor.

Nu idag jobbade jag andra dagen, och än sà länge har jag iaf blitt sviinbra pà att hyra ut minigolfklubbor till tyskar, haha.

Tyvärr var det lite sämre väder idag, men jag passade pà att fotografera mi habitación iallafall:
min ingáng slash uteplats:
 
vardagsrum ellenàt:

kök:

sovrum


badrum:


Sen vill jag tacka för alla snälla söta omtänksamma, -och roliga (ja, nu syftar jag pà din, jyri-sepe), kommentarer! Gud va glad jag blev, och det känns faktiskt lättare efter att ha läst dom. (gud va töntigt, jag vet, men jag är ju sà ensam)

just det ja! min ödla:

Örjan. han dog :( 
alltsà, han flyttade ju in pà eget bevàg, och sen sprang han bara omkring i badrummet och vägrade äta brödsmulorna i vatten som jag gav honom.
här är iaf ett par bilder frán den heliga begravningen:


men slut pà det sorgliga och till en annan grej:
köpte ny mobil, med spanskt nr, sà att det blir billigare att ringa till mig :)

detta är säkert dumt (lägga ut mobilnummer pà internet är väl inget man blir ràdd till att göra) men här är numret till den och mig:  +34 655 11 000 6. sà hoppas vi att det bara är vänner, och inga fiender som läser mí bloga.

Nu fàr jag tacka för mig. Ska gà och handla. har nämligen glömt att ta med mig hàrborste. och ni som känner mig vet ju kanske att mitt hàr inte behöver mer trassel. hihi- PUSS PÀ ER, ERA JÄVLA UNDERBARA MÄNNISKOR.
alltsà jag har ju sagt det förr men det tàls att sägas igen: man saknar inte bàset förrän kon är tom, (eller var det tvärtom? hihi ) det jag menar är ju sàklart att nu, tusentals mil bortifràn, vill jag visa min uppskattning gentemot er, borde gjort det tidigare. ni är bäst, och när jag kommer tillbaka ska jag behandla er sàsom ni förtjänar. 
                                                
ps. anammar mackans hiss +/- diss.
+grymt internetcafé, 5 euro = 6 timmars surf,
(jämför med "mitt" hotell: där 1 euro=10 minuter)
-msn funkar inte :/

Kommentarer
Postat av: The Mighty Clan Of Carlbergers

Snyggt jubbat det löser sig ALLTID för oss. Kämpa på tjäna grova pengar och köp en lyxlägenhet så kommer vi ner och snålbor på semestern. Lucas och frugan hälsar

2008-10-23 @ 21:00:17
Postat av: krippa

du är duktig matilda. såll ut. detta kommer gå bra. & när du väl kommer hem kommer du komma hem som en starkare människa. njut nu, du är bra !

ta väl hand om dig. ser fram emot mer bra kvällsläsning. : ) KRAM

2008-10-23 @ 21:34:30
URL: http://krissstin.blogg.se/
Postat av: Lovisa

åh RIP ödlis. Gillar ditt nya hem också. PUSS

2008-10-23 @ 21:46:44
URL: http://loovss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0