matilda goes computer nerrd

för er som inte märkt det, sâ är jag ju här praktiskt taget varje dag.
och det är liksom knappt ens nära hotellet.
eller,. joo. men det tar väl 15 min iaf.
aja. ut och röra lite pâ sig lite mâste man väl.
och idag hade jag lite andledning. har nu fört över typ hälften av min feta svenska abb-lön till de jag var satt i skuld till. varsâgoda :)

som sann datanörd undrar jag nu ocksâ, varför i helvete folk inte har sina adresser upp pâ hitta.se?!
vad är ni, maffiamedlemmar med skyddade identiteter?
försöker ju bara lite hemligt skicka vykort..
för hur kul är det om jag slänger iväg detta sms:et -
"hej, vad har du för adress hem?
bara undra, ska inte skicka vykort eller sâ"


âh. suck.

imorrn ska jag ta emot 60 svenska familjer pâ hotellet.
kul när familjen foppatoffla kommer och klagar pâ att de inte har EN meter till poolen och beachen, eller mâste gâ sâ länge som i EN minut för att komma till närmsta souvernir-shop. 
vad ska jag göra, bygga om bâde hotellet och resten av ön ellé?

och igâr när jag slog mig ner och skulle titta pâ tv, sâ besannades mina mardrömmar. ALLT var dubbat. Sâg Simpsons dubbat och Ice Cube ocksâ, i nân film. det var mindre underhâllande.
sen kom tysk porr - EJ dubbad.
dâ stängde jag av.

oooch, ser ut som denna kväll blir likadan.
Börjar jobba kl 15 imorrn, sâ jag skulle ju kunna stay up late, men â göra vad liks? Nä, blir sängen. den hârda hotellsängen. men jag är inte bitter.

Nu ska jag hitta pâ egna adresser pâ mina vykort och skicka iväg dom utan att veta var dom hamnar.
                           puss och hej, hujedamej.
                             


ps. till sulis som ocksâ ger sig ut pâ äventyr imorrn, 
                 (och för att du stalkar min blogg) - 
                          Good luck and have FUN.



 


Kommentarer
Postat av: Sulis

:).. I will I will kära Mattis:)))



Nämen inte helt omöjligt att jag ringer o gråter utt ett par hemlängtans samtal någon dag:))



O ajja,, men jaa vi hörs på fejjan iallafall...



take care o så..

Peace y puss o så:))



snyft:))

2008-10-27 @ 05:30:12
Postat av: Supertoffa

Tjenis gamla jobbpolers, ser ut att va fint me boende och väder.Nån vecka till så är du helt inne i det där och vill aldrig hem igen. Kämpa på bara och tänk på alternativen. Typ 25 nyanser av grått, tråkigt jobb och slitna mäniskor. Massor med kramar från oss tre som blev kvar.

2008-10-27 @ 10:33:09
Postat av: Limp

Ser bra ut ;) hur går jobbandet? lär du dig fort elle? :) saknar dig klutt

2008-10-27 @ 11:32:09
Postat av: R y d b e r g

Heej Matilda ! Åh din lilla jäkel, familjen Rydberg är SÅ avunsjuka på dig som ligger där och gottar dig i solen ;)

2008-10-27 @ 19:14:44
URL: http://mariaslya.blogg.se/
Postat av: Linnea

Försökte ringa dig ikväll, men du var säkert redan inne i din skönhetsömn. Tänkte bara uppdatera dig om vad som händer här i allas våran älskade nypan, lr inte. :) Saknar dig massor.

2008-10-27 @ 23:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0