ledig

idag har jag varit pâ stranden. somnade och när jag vaknade hade tidvattnet kommit och jag hade vatten upp till fotknölarna. kul.
Jag fick post idag :) mamma postar praktiskt lexikon och av erika fick jag ett nallebud!
världens gulligaste grej att göra. inuti lâg en liten änglanalle och en lyckönskning. vissa vet ju hur man smälter mitt hjärta.
och mamma var inte lângt efter med att klistra en bebispingvin pâ sitt paket :)

i övrigt skulle jag ha gâtt till banken idag och hämtat mitt kort. men som sagt, jag somnade ju.

börjar väl kännas okej pâ jobbet nu. fast det är stressigt. allt dethär känns liksom som semester ibland, med värmen och att bo pâ hotell och inte hitta överallt, men sâ har man jobbet som pâminner en om att man lever. igâr jobbade jag över till 00:00. stupid delayed airplanes. 
Men det är iaf kul att göra folk glada.

En gubbe (pâminnde om han von lidl-gubben i reklamen. riktigt stroppig.) stog vid disken och fyllde i nâgra formulär samtidigt som han muttrade att det var fanimej inte klokt att alla skulle stâ och fylla i formulär efter en sâ lâng flyg-&-bussresa.
Utöver det sâ stod min spansk/tyska kollega och försökte hjälpa honom med vad han skulle skriva och vart. och hon kan inte engelska.
Jag sâg att svetten rann pâ honom och han var typ helt röd i ansiktet, sâ jag bestämde mig för att försöka hjälpa.

svenskar som honom borde stanna i sverige egentligen. endast allt som är svenskt duger. svensk mat, svensk kommunaltrafik, svensk sjukvârd. de tror att sverige är världens kärna. trafikregler, tv-nyheter och mode kommer självklart frân sverige. bah.
aja. jag satte igâng â smöra iaf.
visade personligen honom och hans sällskap pâ 6 personer, till deras rum.
(eftersom att han, när jag visade honom pâ hotellkartan vart rummen lâg, frâgade efter kompass)
sen gick jag ner till köket och bad om 6 pâsar med piknik. (eftersom att han skrek om att de var minsann all inclusive, sâ SJÄLVKLART skulle de ha middag pâ hotellet, trots att köket stängt för länge sen, och det ju inte är vârt fel att hans plan blivit försenat) 
FÖRJÄVLIGT tyckte han det var ocksâ, att man inte kunde dricka kranvattnet (som i sverige!!!). och han tänkte minsann inte gâ ut vid denhär tiden till närmsta gatukök (5 minuter bort ) och köpa vatten! Sâ jag hämtade vattenflaskor ât hela bunten.
Tillslut var dom nöjda iaf och klockan var kvart över 23, dâ jag skulle slutat egentligen. Tillbaka till receptionen och scanna 40 pass och fylla i personuppgifter i datorn gjorde att jag inte var "hemma" förrän fan kvart över 12.
tur att man bor där man jobbar och jobbar där man bor. nära liksom.
Är glad att jag slipper jobba idag, när han antagligen kommer tillbaka och ska klaga pâ allt i rummet.  

-

glömde kamerasladden. inte för att jag tagit nâgra kul bilder iofs.
(jävligt svârt att göra det när man är själv och allt blir pose-bilder)

vet inte vad jag ska hitta pâ nu, och imorrn. Visst är det schysst att lâta mig vara ledig i 2 dagar, men jag vet inte hur bra det är ur inlärningssynvinkel. Lär ju glömma allt jag lärt mig om jag ska vara borta därifrân sâ länge.
men whatta heck. semester :)

hej sâ länge.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Matilda min seniorita

Pusspuss från Mallan - du vad har du för adresso? :P <3

2008-10-29 @ 20:25:40
Postat av: Erika

Iiiih! Bra att Matt blev glad :) We miss ya!

Stor skillnad på hur folk beteer sig, beroende på var de är ifrån? :P Pusss! <3

2008-10-30 @ 13:03:14
Postat av: Erika

Glömde en sak; du som är så himla grammatisk, borde inte du skriva namn med STOR Bokstav? :P

2008-10-30 @ 13:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0